Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در شهرستان گنبدکاووس کشت گلخانه‌ای هیدروپونیک در حال اجرا است که تولید محصول آن ۶ برابر کشت معمولی است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در بازدید از گلخانه و کشت هیدروپونیک در گنبدکاووس اظهار داشت: در سال 96 تولید محصول به این روش در گنبدکاووس با تولید خیار آغاز شده و اکنون در این مجموعه تولید گوجه فرنگی به روش هیدروپونیک در حال کشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متراژ این گلخانه برای تولید 3 هزارو 500 متر مربع است که 10 نفر در این بخش اشتغالزایی شدند و طول مدت تولید محصول نسبت به کشت معمولی بسیار بیشتر است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر این گلخانه, به صورت میانگین 25 تا 30 کیلوگرم تولید گوجه فرنگی در مترمربع دارد و سالانه 300 تن در هکتار برداشت محصول خواهد داشت.

کریمی تاکید کرد: با توجه به بازار خوب چنین محصولات در کشورهای همسایه و افزایش واحد سطح برای تولید بیشتر برای صادرات, هدف از بازدید این مجموعه, بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در این نوع کشت, بنا به نیاز گیاه و رشد آن, مواد مغذی مورد نیاز به گیاه ترزیق می‌شود و با توجه به محدودیت خاک, در کشت معمولی و آفات و بیماری‌های مختلف, در این کشت چنین مشکلاتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور پیرامون عفاف و حجاب و برخورد قانوني با ناهنجاري هاي اجتماعي از ۲۵ فروردين ماه همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز اجرا و مورد استقبال گسترده مردم متدين، شهيد پرور و ولايي استان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 



 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود