Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: با تدابیری که اندیشیده شده ظرف چند هفته آینده بخش دیگری از مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: مطابان سپرده‌گذاران همه مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تا چند هفته آینده تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به پرداخت این مبالغ بخش بزرگی از مطالبات مردم کلاً تسویه حساب خواهد شد، البته این رقم به صورت علی‌االحساب خواهد بود و اگر اموال بیشتری از این مؤسسات کشف شود ممکن است مبالغ دیگری هم به عنوان سود سپرده به این افراد پرداخت شود.

محسنی اژه‌ای همچنین گفت: برای ۵ هزار نفر از سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن الحجج که حساب‌هایشان به یبانک پارسیان منتقل شده هم تا چند هفته آینده با خط اعتباری که در نظر گرفته شده تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد معدودی که سپرده آنها بیش از یک میلیارد تومان است باقی می‌مانند که تعداد آنها بسیار کم است و مبلغی حدود ۱ میلیارد تومان نیز به این افراد پرداخت خواهد شد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد:در جهت تسریع محاکمه متهمان نیز تلاش شده است اما مسئله مهمتر، شناسایی اموال است زیرا صرف محاکمه برای مردم پول نمی‌شود. به همین دلیل نمایندگان سه قوه از وزارت اطلاعات درخواست کردند که برای شناسایی و ردیابی اموال صاحبان سهام این موسسات یک اقدام ویژه داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه این ادعا را که تا کنون ۲۵ هزار میلیارد تومان از محل تنخواه دولت برای پرداخت طلب سپده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری پرداخت شده را دروغ خواند و تأکید کرد: نه مبلغ پرداخت شده ۲۵ هزار میلیارد تومان است و نه از محل تنخواه دولت پرداخت شده بلکه بلکه مجموعه حکومت به موضوع مؤسسات مالی و اعتباری وارد شد و و نمایندگانی از سوی قوه‌ انتخاب شدند تا اینها را به نحوی کنترل و تدبیر کنند تا کمتر به مردم لطمه وارد شود و بانک مرکزی یک خط اعتباری به مؤسسات یا بانکی‌هایی که متکفل شده‌اند داد تا سپرده‌های مردم را تسویه کند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اخبار ضد و نقیضی که درباره وضعیت مشایی و بقایی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده و فضا سازی در مورد شکنجه این افراد و وضعیت جسمانی آنها اظهار داشت: مشایی در بازداشت موقت برای تکمیل شدن تحقیقات پرونده اش است و بقایی هم دوران محکومیتش را می گذراند اما اینکه این افراد شکنجه شده و به کما رفته باشند به هیچ وجه صحت ندارد.

وی افزود: من رد نمی‌کنم که ممکن است تخلفاتی هم رخ دهد، اگر کسی مدعی است شکایت کند حتما با جدیت دبال می‌شود. هم مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، هم دادسرا، هم دادسرای انتظامی قضات و هم سازمان زندان‌ها نسبت به این موضوع حساس هستند و اگر شکایتی صورت گیرد به جد با تخلف برخورد می‌کنند.

ادامه دارد ...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، گفت: کمبود نقدینگی به یکی از مهم‌ترین مسائل این شرکت‌ها شده است، زیرا به طور تنگاتنگی، رشد شرکت‌ها تابع وصول مطالبات وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود محمودی عصر امروز در نشست وصول مطالبات شرکت برق استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت وصول مطالبات در تامین برق پایدار، اظهار داشت: وصول مطالبات نقش بسزایی در تامین برق پایدار و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم و به دنبال اصلاح نظام مالی صنعت برق از این پس تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق، انرژی مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری خواهند کرد و در قالب این ساز و کار هزینه خرید برق از نیروگاه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این مهم علاوه بر پیشرفت و توسعه صنعت برق از انباشت بدهی مالی شرکت‌های توزیع برق می‌کاهد، افزود: با توجه به اختیاراتی که برنامه هفتم توسعه و دیگر قوانین بالا دستی به وزارت نیرو داده است، باید نظام‌های مالی شرکت‌های فعال در صنعت برق به گونه‌ای اصلاح شود تا شرکت‌ها بر اساس سازوکار نظام بنگاه‌داری و اصول حاکمیت شرکتی مسیر توسعه خود را طی کنند و از روند‌های گذشته که موجب انباشت بدهی در این شرکت‌ها می‌شد، فاصله بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این که مطابق با برنامه هفتم توسعه باید میزان معاملات خارج از بازار عمده فروشی صنعت برق به 60 درصد برسد، گفت: مطابق این اقدام شرکت‌های توزیع و مشترکان بالای یک مگاوات از این پس باید برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی و در یک فضای شفاف و کاملاً رقابتی خریداری کنند.

محمودی عنوان کرد: کمبود نقدینگی به یکی از مهم‌ترین مسائل این شرکت‌ها شده است زیرا به طور تنگاتنگی، رشد شرکت‌ها تابع وصول مطالبات وجود دارد در این راستا استقلال مالی شرکت‌های توزیع برق طی سال جدید کلید خورده است و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و ذی‌نفعان و گردش چرخ صنعت برق در گرو وصول مطالبات است.

وی خاطرنشان کرد: در پی اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور باید به معنای واقعی کلمه به صورت شرکتی اداره شوند و درآمد و هزینه‌های خود را در یک رقابت سالم و شفاف تامین و پرداخت کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی