Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:07:40 GMT

مهمان ناخوانده ای که میزبان را آزار می دهد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۹۰۶۵

مهمان ناخوانده ای که میزبان را آزار می دهد

به گزارش ایرنا، شته ها حشرات ریز و معمولا کم آزاری هستند که بر روی درخت ها نشسته قرار گرفته و در طول روز بویژه ساعات های پایانی که هوا رو به خنکی می رود از روی درخت ها پایین آمده و هنگام پرواز با شهروندانی که در آن محل در رفت و آمد هستند، برخورد می کنند.
این حشره کوچک هر چند نیش ندارد اما از راه های مختلف بخصوص ورود به گوش، چشم و بینی و یا ایجاد لکه بر روی لباس های روشن، شهروندان را اذیت می کند به گونه ای که عابران سعی دارند به هر نحوی از زیر درختان عبور نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مهمان ناخوانده از راه های دیگر از جمله ورود به مغازه های فروش مواد لبنی و سایر مواد خوراکی و قرار گرفتن بر روی این مواد موجب آزار شهروندان می شود.
در راستای جلوگیری از طغیان این حشرات، شهرداری سنندج هر سال در 2 نوبت پیش بهاره و بهاره درختان سطح شهر را سمپاشی می کند تا از حضور این مهمانان ناخوانده تا حدودی بکاهد.
سال گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج برنامه ای در قالب طرحی چند ساله مبنی بر جایگزینی درختان مستعد طغیان حشرات از جمله شته ها در دستور کار خود قرار داد.
در این طرح قرار شد درختان مستعد از جمله اقاقیا و نارون وحشی که بیشتر از سایر درختان در سطح شهر وجود دارد قطع و درختان دیگری جایگزین آنها شود.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در خصوص اجرای این طرح می گوید: اجرای این طرح در کارگروه های مختلف و با حضور اساتید مطرح و کارشناسان متبحر در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت ولی رای نیارود.
هه تاو فریدونی افزود: کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که قطع درختان مشکلی را حل نمی کند چون این حشرات بر روی گونه های گیاهی دیگر و یا روی بوته ها و گل ها می نشینند.
وی تنها راه حل جلوگیری از طغیان این حشرات را سمپاشی درختان دانست و گفت: امسال در راستای حفظ و نگهداری درختان از انواع آفات و کنترل بیماری های گیاهی و رضایت شهروندان، همانند سال های گذشته سمپاشی بهاره درختان البته بدلیل شرایط جوی با اندکی تاخیر آغاز شده است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج افزود: در این مرحله که از شب گذشته آغاز شده تمام درختان معابر اصلی سطح شهر با صابون گیاهی پالیزین شستشو داده می شود.
فریدونی با بیان اینکه عملیات شستشو و سمپاشی درختان در فاصله زمانی 10 شب تا هفت صبح انجام می شود، یادآور شد: استفاده از صابون پالیزین ضرری برای شهروندان ندارد.
وی افزود: امسال عملیات شستشوی درختان با دستگاه توربولاینر انجام می شود که مزیت استفاده از این دستگاه اینکه تمام تاج و تنه درختان را شستشو می دهد.
وی با بیان اینکه در صورت پایدار بودن شرایط جوی عملیات سمپاشی و شستشوی درختان در هشت شب انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد با اجرای دو مرحله شستشو بتوانیم آفات درختان سطح شهر را کنترل کرده و زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم کنیم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان کردستان حشرات شهرداری فضای سبز درختان تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد