Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@19:19:21 GMT

علت دیدن خواب های آشفته در بارداری چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۰۵۶۸

خواب‌های دوران بارداری در اکثر مواقع مثل فیلم‌هایی عجیب با وضوح و رنگ و شفافیتی ترسناک هستند. ممکن است عجیب و غریب‌ترین خواب‌های عمر شما باشند. تصاویر درهم آمیخته، گربه‌های سخن‌گو، تصادف ماشین و سکس با همسایه کناری پدیده‌ای بسیار شایع در دوران بارداری به حساب می‌آیند. یک ترکیب از هورمون‌ها و خواب آشفته باعث می‌شود تا شما زمان بیشتری را در مرحله خواب سبک همراه با رویا یا همان REM بگذرانید تا در بخش عمیق‌تر و بدون رویا و درهنگام بیدار شدن هم شانس بیشتری در به خاطر آوردن آن‌ها خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سه ماهه‌ی اول تصویر کودک حیوانات و دیگر موجودات کوچک (به ویژه آبزیان) معمول است، شاید به این دلیل که شما به زودی عهده‌دار مراقبت از موجودی کوچک و آسیب‌پذیر خواهید بود. خواب‌های اروتیک در مورد رابطه‌های قبلی، بازیگران سینما و حتی همسایه‌ها هم مرسوم است، زیرا به لحاظ تئوری شما در آستانه تغییری بسیار بزرگ در زندگی خود هستید که در را برای همیشه بر روی گذشته خواهد بست.

بسیاری از خواب‌های بارداری همراه تصاویر ناراحت‌کننده هستند. ممکن است خواب ببینید فرزندی بدون دست و پا از شما متولد شد یا با کابوس بیرون انداختن فرزندتان از قطار از خواب بپرید. این تصاویر در واقع ادامه‌ی افکار و نگرانی شما در طول روز راجع به سلامت فرزندتان و اینکه آیا مادر خوبی خواهید بود هستند. اگر با تصویر پوشیدن یک شاخک به عنوان لباس یا خونریزی در حضور دیگران از خواب بیدار شدید، احتمالا می‌توان گفت: شما هنوز نسبت به تغییرات بدن‌تان احساس راحتی نمی‌کنید.

اگر در رویا خواب‌های این چنینی مشاهده کردید می‌توانید با مراجعه به لینک زیر به دنبال تعابیر آن توسط تحلیلگران خواب و رویا باشید.

در بالا دلایلی برای این موضوع بیان شد، در ادامه به دیگر دلایل دیدن این خواب‌ها اشاره خواهد شد:

ترس از زایمان
نگرانی در رابطه با تغییرات بدن شما پس از زایمان
نگرانی از ورود یک عضو جدید به خانواده
نگرانی از هزینه‌های جدید که باید در برنامه مالی خانواده بگنجانید
ترس از تربیت موفق و آینده‌ی پیشِ رو و...

خواب‌های دوران بارداری به دو بخش متفاوت دسته بندی می‌شوند:


در شش ماه نخست خواب‌ها حالت فانتزی داشته، کمابیش جذاب بوده و دارای تصاویر فانتزی از نوزاد می‌باشد. خواب‌های سه ماهه‌ی پایانی بارداری را می‌توان تحت عنوان دیدن خواب‌های آشفته در بارداری بیان کرد؛ خواب‌هایی ترسناک که دارای مضامینی همچون سقط جنین، به دنیا آمدن نوزادی ناقص، مرده و... می‌باشد. در حقیقت این کابوس‌ها به دلیل رویارویی با مسائل ناشناخته می‌باشد و بازتابی از اضطراب زن باردار به دلیل نوع نگرش وی به بارداری و نقش آینده خود به عنوان یک مادر است.

غالبا خواب‌های آشفته دارای مضامینی مشابه همچون ترس از داشتن زایمان سخت، ترس از بروز مشکلات پیش بینی نشده مثل سقط، ترس از عدم بازیابی اندام اولیه و... می‌باشد؛ بنابراین نگران این خواب‌ها نباشید. در طول روز به نکته‌های مثبت تولد فرزندتان فکر کنید و از فکر‌های منفی دوری کنید. زیرا مضامین هر آنچه در خواب می‌بینید حاصل تفکرات روزانه‌ی شماست. مجله اینترنتی ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی بارداری خواب زایمان نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید آقاپور و مریم داننده‌فرد به «۳۱ رویا» پیوستند

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید آقاپور که فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه‌ بازیگری از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده سال گذشته در سه دوره‌ اجرای موفق نمایش «خبری از او نیست» با کارگردانی جواد مولانیا همکاری داشته است.

مریم داننده‌فرد بازیگر تئاتر و همسر وحید آقاپور نیز پس از تجربه همکاری مشترک با آقاپور و مولانیا در نمایش «خبری از او نیست»، در «۳۱ رویا» به ایفای نقش می‌پردازد.

در خلاصه داستان این اثر چنین آمده: «سی و یک رویا، قصه‌ همه‌ ما است. ما که رویایی داریم برای رفتن، برای ماندن، برای گفتن و برای سکوت کردن. احمد و مینا رویایی در سر دارند همچون ما، اما چه کسی شجاعت دست کشیدن دارد؟ و چه کسی شجاعت ماندن؟».

مولانیا پیش‌ از این نمایش‌های موفق «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو» و «دن‌کیشوت» و «خبری از او نیست» را روی صحنه برده است.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به سجاد قربانی، پریا یاراحمدی دستیاران اول کارگردان، زهره آقامیر دستیار دوم کارگردان، علی حمصیان عکاس، ساخت تیزر، امیرمحمد رفیع‌خواه طراح پوستر و لوگوتایپ و سارا حدادی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد.

این نمایش خرداد ۱۴۰۳ در تماشاخانه ملک به روی صحنه خواهد رفت و دیگر بازیگران این اثر روانشناسانه متعاقبا اعلام خواهند شد.

کد خبر 6100506 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • وحید آقاپور و مریم داننده‌فرد به «۳۱ رویا» پیوستند
  • از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم
  • بغض دی دی، هنگام دیدن تصاویر کشتار مردم غزه
  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟