Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@02:59:37 GMT

تحلیلگر صرب: خاورمیانه در انتظار جنگ بزرگی است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۰۶۱۱

ساعت24- تحلیلگر برجسته صرب در امور نظامی و مسائل سیاسی بین المللی هشدار داد که خاورمیانه به جنگ بزرگی سوق داده می شود و میلیون ها مهاجر و پناهجو اروپا را تهدید می کند.

میروسلاو لازانسکی در مقاله ای برای روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد نوشت: ایران تهدید کرده است اگر بانک اروپا همکاری خود را متوقف کند و اتحادیه اروپا به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ملحق شود، برنامه هسته ای خود را ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از مقاله خود به کار شکنی رژیم صهیونیستی در متوقف کردن سانتریفوژهای ایران از طریق کامپیوتر با انتشار ویروس در گذشته اشاره کرد و افزود: چند دانشمند هسته ای ایران در خیابان های تهران به قتل رسیدند و در عین حال توافق نامه بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به امضا رسید که اکنون آمریکا بطور یکجانبه از این توافق نامه خارج شده است.

تحلیلگر صرب به هراس رژیم صهیونیستی از سازمان سیاسی، نظامی و اسلامی حزب الله لبنان در خطوط مرزی خود اشاره کرد و نوشت: اسرائیل همچنین از برنامه هسته ای و موشک های ایران با برد 2 هزار کیلومتر هراس دارد و مصمم است که تمامی این اقدامات را حتی به هزینه راه اندازی جنگی بزرگ متوقف کند.

لازانسکی در ادامه مقاله خود نوشت: برای حضور حزب الله و ایران در سوریه و در نزدیکی مرزهای اسرائیل کسانی مقصر هستند که سعی داشتند بشار اسد را از صدر کشور سوریه خلع کنند و این کشور را از بین ببرند. می بایستی اسرائیل دلیل حضور ایران در سوریه و حضور سازمان سیاسی - نظامی حزب الله در مرزهای خود را از آمریکا سئوال کند.

وی همچنین گفت: در هر صورت خاورمیانه به طرف جنگی بزرگ نزدیک می شود و اروپا را میلیون ها پناهنده و جنگزده از این مناطق تهدید می کند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است