Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - استاندار مازندران اعلام کرد که کمیته ویژه آزادی زندانیان مالی کسب و کار همسو با رونق بخشیدن به اشتغال آفرینی در استان تشکیل می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی یکشنبه شب در جشن گلریزانی که با حضور نایب رییس ستاد دیه کشور در سالن دادگستری کل مازندران در ساری برگزار شد ، همچنین مبلغ 50 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : جشن گلریزان فرصتی برای انجام کار خیر و شاد کردن دل خانواده ها بویژه در ماه مبارک رمضان است که اعضای خانواده انتظار دارند سرپرست خانوارشان در کنار سفره افطاری کنارشان باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تمجید از اقدام یکی از بانوان کارآفرین استان در اختصاص بخشی از درآمد سالانه شرکتش برای آزادی مادران زندانی ، افزود : چنین اقداماتی کمک بزرگی به خانواده زندانیانی است که سرپرست خانواده اشان به خاطر بدهی مالی بر اثر ارتکاب جرایمی که عمدی در آن نبود ، مجبور است روزگارش را در زندان سپری کند.
یک بانوی کارآفرین و مدیر یکی از شرکت های تولیدی مازندران در این جشن با تاکید بر این که ' زندان جای مادران نیست ' ، وعده کرده است که یک درصد از درآمد سالیانه شرکتش را برای آزادی مادران زندانی استان پرداخت کند.
اسلامی گفت : همسو با رویکرد دولت و عملیاتی کردن مقوله ایجاد شغل ، کمیته ویژه حمایت از زندانیان جرائم مالی متشکل از صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی در استان شکل می گیرد.
وی افزود : دولت نیز از محل تسهیلات کمک خوبی برای فعالیت دوباره واحد های تولیدی که صاحبان آنان به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برند ، در نظر می گیرد.
خیران مازندرانی در این جشن گلریزان که همزمان با باز کردن روزه یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد ، با کمک 355 میلیون تومانی ، زمینه آزادی یکصد زندانی جرایم غیرعمد ندامتگاههای استان را فراهم کردند.
بر اساس آمار اداره کل زندان های مازندران ، بیش از 600 نفر از زندانیان استان را بدهکاران مالی ای تشکیل می دهند که به صورت غیرعمدی مرتکب جرایم مختلف شدند .
مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.
بر اساس آمار رسمی نمایندگی ستاد دیه در مازندران ، تنها در 2 ماهه امسال 56 نفر به خاطر جرایم غیرعمد به زندان افتادند .
همچنین در حال حاضر 200 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از 2 میلیارد ریال در زندان های مازندران به سر می برند که ستاد دیه اعلام کرد با توجه به بالا بودن میزان بدهی ، قادر به جمع آوری کمک برای آزادی آنان نیست .
از سال 1381 همزمان با فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تا کنون چهار هزار و 563 نفر زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
ستاد دیه در جشن گلریزان ساری شماره شماره حساب 0106353043003 ، شماره کارت بانک ملی 6037991899971539 و شماره کارت بانک ملت 6104337600368441 به نام این ستاد را برای جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مازندران اعلام کرد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشن گلريزان استاندار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین

مهدی عبدیان رییس ستاد دیه استان قزوین گفت:  محسن چاوشی خواننده کشورمان با درج فراخوان و برگزاری مراسم گلریزان در صفحه شخصی خود ظرف مدت کوتاهی ۲ میلیارد ریال را توسط دوستاران و طرفدارانش جمع آوری کرد.

وی با اشاره به اینکه چاوشی مبالغ جمع آوری شده را به ستاد دیه استان قزوین اهدا کرد، یادآور شد: با توجه به مبالغ جمع آوری شده زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش خانواده و جامعه به زودی فراهم خواهد شد.

عبدیان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام انسانی، خداپسندانه و خیرخواهانه این هنرمند، تاکید کرد: هنرمند واقعی کسی است که از محبوبیت خود در راستای کمک به همنوعان استفاده کند که خوشبختانه این هنرمند محبوب کشور به بهترین نحو ممکن این اقدام را به سرانجام رساند.

رییس ستاد دیه استان قزوین اضافه کرد: اینکه یک هنرمند از تمام ظرفیت خود در راستای کمک به آزادی زندانیان استفاده می‌کند بیانگر درک و فهم بالای وی از معنای هنر است و امروز خرسندیم که قطار مهربانی چاوشی به ایستگاه قزوین هم رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»