Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:42:09 GMT

طرح حامی بهزیستی نیازمند مشارکت خیران قزوینی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۴۶۵۶

طرح حامی بهزیستی نیازمند مشارکت خیران قزوینی است

قزوین-ایرنا-مدیرکل بهزیستی قزوین اجرای طرح حامی به منظور کمک به فرزندان بی سرپرست، بدسرپست و بی بضاعت را یادآور شد و گفت: از خیران می خواهیم تا در تامین معیشت این افراد در استان مشارکت داشته باشند.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح فرزندان تحت پوشش تا 18 سالگی توسط افراد خیرخواه در زمینه های تحصیلی، درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار می گیرند و ماهانه مبلغی را به شماره حساب آنان واریز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای تمام فرزندان معرفی شده به خیران شناسنامه طرح حامی صادر می شود، اضافه کرد: براساس طرح حامی، کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست به خیر معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود تا خیران کمک های خود را به آن حساب واریز کنند.
به گفته وارثی، سال گذشته 145 فرزند تحت پوشش این طرح در قزوین قرار گرفتند.
وارثی تعداد خیران فعال طرح حامی را 78 و خیران غیرفعال را 27 نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته با ورود این تعداد خیر در اجرای طرح 165 میلیون و 250 هزار ریال جذب شد.
وی با اشاره به اینکه حامی فعال تعهد خود را براساس سرانه تعیین شده پرداخت کرده اما وجوهات واریزی حامیان غیرفعال نامنظم است، ادامه داد: هم اکنون 450 فرزند دیگر در نوبت انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط حامیان هستند که از خیران نیک اندیش تقاضا داریم به منظور تامین نیازهای معیشتی و تحصیلی این فرزندان بی بضاعت یاری گر آنها باشند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: رویکرد بهزیستی با اجرای طرح حامی آن است که کودکان در کانون خانواده نگاه داری شده و مسایل و نیازهای مالی، تحصیلی و درمانی آنها توسط خیران پیگیری شود.
سازمان بهزیستی براساس مواد 29 و 31 قانون اساسی خدمت به چهار گروه شامل سالمندان، معلولان، زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی را برعهده دارد.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي خيران قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک

استاندار قزوین، گفت: استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر امروز در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش که به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست‌اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است. 

وی گفت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی‌ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است، اما  با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملا حرفه ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

اعلایی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملا حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هر چند که متاسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است، ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه ای در این ورزشگاه کار می کنند که انگار خانه خود را می سازند.

وی بیان کرد: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

اعلایی اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد