Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@03:26:41 GMT

ماه رمضان در مساجد ژاپن

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۱۹۹

ماه رمضان در مساجد ژاپن

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از شبکه خبری «نافذه علی العالم»، ماه رمضان در ژاپن با بقیه بخش های مختلف جهان تفاوتی ندارد.

مسلمانان در ژاپن طبق آخرین آمار در سال 2010 میلادی تعدادشان به 185 هزار نفر می رسد و در ماه مبارک رمضان شعائر دینی خود را انجام می دهند و وعده های افطاری و سحری آماده می کنند.

در شهرهای مختلف ژاپن در استقبال از ماه رمضان درهای مساجد به روی مسلمانان و غیر مسلمانان گشوده می شود و سفره های افطاری مسلمانان را به دور هم جمع می کند و این بهترین فرصت برای ژاپنی هایی است که دایم در حال کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان در سفره های افطاری ماهی، سوشی و سوپ عدس و میگو میل می کنند و بر طبق سنت نبوی در سفره های آنان خرما دیده می شود.

مسلمانان ژاپن در مراسم اقامه نماز، دروس دینی و سخنرانی علماء شرکت می کنند و برخی علما برای سخنرانی از کشورهای مجاور می آیند و دین اسلام را تبلیغ می کنند.

دو قاری مرحوم عبدالباسط و محمد صدیق المنشاوی به دلیل صوت زیبایشان جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان ژاپنی دارند.

مسلمانان بر اساس ماده 20 قانون ژاپن از آزادی دینی برخوردار هستند و همین امر فرصتی دست داد و سال گذشته مسجد «گوتاندا» در این کشور افتتاح شد و در آن 4 امام جماعت ژاپنی برای اولین بار به زبان این کشور سخنرانی می کنند.

مسلمانان ژاپن در طول این سال ها مجبور بودند به مساجد اقلیت های عربی و ترکی بروند و فهم دروس اسلامی برایشان مشکل بود که با این اقدام مشکل حل شد.

بنابر این گزارش، علاوه بر آن مسجد توکیو، مشهورترین و بزرگ ترین مسجد ژاپن نیز سفره های افطاری پهن می کند و به مردم با نژاد و دین های مختلف وعده های افطاری رایگان می دهد.

از سویی دیگر، کشورهای اسلامی نیز در احداث مساجد جدید و مرمت مساجد قدیمی در ژاپن سهیم بوده اند که می توان به کمک کشورهای ترکیه و و امارات اشاره کرد که یک میلیون دلار برای مرمت مساجد قدیمی کمک کردند.

کشور ژاپن به مسلمانان و فرهنگ و دین آنان احترام می گذارد و رستوران های حلال در این کشور وجود دارد که مسلمانان از آن استفاده می کنند.

منبع: شبستان

502

ماه رمضان مساجد ژاپن وعده های افطاری مسجد گوتاندا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از قبرستان بقیع

بقیع، مهم‌ترین آرامستان مسلمانان است که هزاران نفر از مسلمانان از سال‌های نخست اسلام تا کنون در آن دفن شده‌اند. از جمله شخصیت‌های مدفون در بقیع می‌توان به اهل بیت پیامبر و ائمه چهارگانه علیهم السلام؛ امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) اشاره کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد