Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@05:26:45 GMT

دستور پخت املت گوجه فرنگی به‌همراه فلفل دلمه‌

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۶۲۳۷

دستور پخت املت گوجه فرنگی به‌همراه فلفل دلمه‌

ابتدا فلفل دلمه‌ای رو خورد کرده و با کمی کره و سیر داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدیم تا فلفل کمی نرم بشه. البته در صورتی که از طعم سیر داخل املت خوشتون نمیاد میتونین سیر رو حذف کنین.

سرویس سبک زندگی فردا: خیلی وقت‌ها پیش میاد که آدم دوست داره برای صبحونه یه چیز متفاوت بخوره به نظر من اینجور موقع‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها انواع املته، چون تنوعشون خیلی زیاده و ما میتونیم با مواد غذایی مختلف و به مدل‌های مختلف سروشون کنیم و نتیجه هم معمولا هم خوشگله و هم خوشمزه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امروزم براتون طرز تهیه یه املت خوشمزه مخصوص صبحونه رو میذارم که هم لذیذه و هم شکل وشمایل خوبی داره.
مواد لازم برای تهیه املت گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای
۵ عدد تخم مرغ
۴ عدد گوجه فرنگی
۱ عدد فلفل دلمه‌ای
کره به مقدار لازم
۱/۲ قاشق مرباخوری سیر رنده شده در صورت تمایل
نمک و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه املت گوجه و فلفل
ابتدا فلفل دلمه‌ای رو خورد کرده و با کمی کره و سیر داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدیم تا فلفل کمی نرم بشه. البته در صورتی که از طعم سیر داخل املت خوشتون نمیاد میتونین سیر رو حذف کنین.

تفت دادن فلفل

بعد از اینکه فلفل نرم شد، گوجه‌ها رو پوست کنده و خورد کرده و به فلفل اضافه میکنیم. نمک و زرچوبه هم میریزیم و اجازه میدیم تا گوجه‌ها آب بندازن و بپزن.

اضافه کردن گوجه

در صورت تمایل میتونیم کمی کره به گوجه‌ها اضافه کنیم، چون گوجه‌ای که با کره تفت داده بشه خیلی لذیذتر میشه.

اضافه کردن کره

به تفت دادن گوجه و فلفل ادامه میدیم تا آب گوجه‌ها کشیده بشه و فلفل‌ها هم کاملا بپزن و نرم بشن. حالا سس روی املت آمادست.

جا افتادن سس

در نهایت تخم مرغ‌ها رو داخل یه کاسه میشکونیم و بهشون نمک اضافه کرده و با یه چنگال کمی همشون میزنیم فقط در حدی که سفیده و زرده از هم باز شده و احتیاجی نیست که کاملا یکدست بشن.

هم زدن تخم مرغ

داخل یه ماهیتابه نچسب و تمیز کمی کره میریزیم و مخلوط تخم مرغ رو داخلش ریخته و در ماهیتابه رو میذاریم و با شعله ملایم حرارت میدیم تا تخم مرغ علاوه بر اینکه زیرش یکم طلایی میشه کاملا بپزه و نسوزه.

پختن تخم مرغ

بعد از اینکه روی سطح تخم مرغ تقریبا سفت شد سس گوجه و فلفل رو مانند تصویر روی سطح تخم مرغ پخش میکنیم و باز در ماهیتابه رو میذاریم تا تخم مرغ و سس کمی با هم حرارت ببینن که سس هم گرم بشه.

اضافه کردن سس گوجه و فلفل

حالا املت صبحونه خوشمزه و خوش قیافمون حاضره و میتونیم همراه نون سروش کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RXL

منبع: فردا

کلیدواژه: املت فلفل دلمه آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توت فرنگی رامیان

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • توت فرنگی رامیان
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قصاب، رنگرز و کادرش در جایگاه کمیته فنی/ آغاز اردو از هجدهم
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید