Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@13:36:35 GMT

انتشار خبر مرگ بن سلمان در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۸۳۸۵

کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان را دست به دست می‌چرخانند و تا این لحظه وزارت کشور عربستان این خبر را تکذیب نکرده است.

بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی عربستانی و کاربران عرب فضای مجازی با هشتگ ولی‌عهد_زخمی_ یا _متوفی (#ولی_العهد_مصاب_أو_متوفی)، خبر از درگذشت وی پس از حادثه تیراندازی در محله «الخزامی» در ریاض دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربری با نام «Ahmed Nour» نوشت: ریاض: دیوان پاداشعی خبر درگذشت محمد بن سلمان را اعلام کرد!

یا «Saleh khudirat» می‌نویسد: دوست دارم که این خبر را رد کنم اما ولی‌عهد از زمان تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی، رویت نشده است.

یا «بدر الدوسری» می‌نویسد: شاهزاده محمد بن سلمان به دلیل جراحت پس از تیراندازی در کاخ پادشاهی درگذشت.

برخی کاربران نیز این خبر را شایعه می‌دانند.

به عنوان مثال، کاربری با نام «Osman Thakir» می‌نویسد: فعالان شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ امیر محمد بن سلمان ولی‌عهد را نقل می‌کنند..اما من آن را با توجه به ساختار خبر منتشر شد، صحیح نمی‌دانم...خداوند همه مرده‌های مسلمان را بیامرزد.

یا «مزعل عبداللطیف البحر» می‌نویسد: صفحه‌های تمام کاربرانی که خبر مرگ شاهزاده محمد بن سلمان را منتشر می‌کنند، جعلی و دروغین و جدید است.خداوند عربستان و ملت و حکامش را حفظ کند.

شامگاه 21 آوریل بود که برخی فعالان فضای مجازی قطری و سعودی از وقوع تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه سعودی در منطقه «الخزامی» واقع در شهر ریاض خبر دادند که برای ساعت‌ها ادامه پیدا کرد و فیلم‌هایی از این رخداد نیز در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در همان زمان بود که برخی از رسانه‌ها از احتمال کودتای برخی از شاهزادگان سعودی و تلاش آن‌ها برای ترور «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی خبر دادند و برخی دیگر نیز، آن را یک عملیات پیچیده امنیتی طراحی‌شده از سوی رزمندگان یمنی در پاسخ به جنایات آل‌سعود در یمن ذکر کردند.

از همان زمان بود که حضور ولیعهد عربستان در انظار عمومی کمرنگ شد و رسانه‌ها گزارشات و سؤالاتی را در خصوص وضعیت وی منتشر کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، پس از گذشت 20 روز از غیبت ولی‌عهد، طی خبرهای مختلف، عکسهایی از ولی‌عهد عربستان را منتشر کرد که تاریخ دقیق این عکسها مشخص نیست و خبرها اغلب به گفت‌وگوهای تلفنی بن‌سلمان با مقامات کشورهای همپیمان با عربستان محدود می‌شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرگ عربستان وزارت کشور تیراندازی مسلمان عربستان سعودی یمن شبکه های اجتماعی عربستان مرگ بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!

گمانه‌زنی‌ها درباره حضور محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول در لیگ عربستان دوباره بالا گرفته است. الاتحاد عربستان تابستان پارسال آماده پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای مهاجم لیورپول بود، اما این بازیکن به این پیشنهاد جواب منفی داد.

در شرایطی دوباره بحث صلاح در عربستان مطرح شده است که باشگاه‌های عربستانی تنها در صورتی برای جذب محمد صلاح در تابستان امسال اقدام خواهند کرد که او خودش اعلام کند که قصد بازی در لیگ سعودی را دارد.

صلاح ژوئن امسال ۳۲ ساله خواهد شد و قرارداد او تابستان ۲۰۲۵ با لیورپول به پایان خواهد رسید و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که او می‌خواهد قبل از پایان قراردادش لیورپول را ترک کند. البته به نظر می‌رسد خلاف ۲ سال اخیر، عربستانی‌ها در فصل نقل‌وانتقالاتی تابستان امسال رویکرد متفاوتی را در پول‌پاشی برای ستاره‌های مطرح فوتبال جهان در پیش بگیرند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان، تابستان پارسال نزدیک به ۸۰۰ میلیون پوند برای جذب بازیکن هزینه کردند، اما انتظار می‌رود آن‌ها تابستان امسال رویکرد آرام‌تری اتخاذ کنند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان (SPL) تابستان امسال روی جذب بازیکنان جوان‌تر تمرکز خواهند کرد و چهره‌های با نفوذ فوتبال این کشور معتقدند که باشگاه‌ها نباید صرفا به خاطر اسم یک بازیکن پول‌های کلان خرج کنند و به باشگاه‌ها توصیه می‌شود تا رویکردی بابرنامه و پایدارتر در بازار نقل‌و‍‌انتقالات داشته باشند.

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!