Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرامرز بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اگر ایران ایر تا 24 ساعت آینده و زمان عقد قرارداد نهایی، از خواسته خود عقب نشینی نکند، علاوه بر از دست رفتن ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان، زائران نیز باید از فرودگاه تهران یا تبریز اعزام شوند.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت هواپیمایی به خاطر شرایط انحصاری پیش آمده جهت ارائه خدمات پشتیبانی به هواپیماهای حج تمتع (خدمات هلدینگ) در فرودگاه زنجان مبلغ 40 هزار دلار درخواست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بابایی اظهار کرد: این مبلغ در ظاهر از شرکت هواپیمایی عربستان سعودی درخواست شده، اما در عمل به خاطر قبول نکردن این مبلغ غیرمنطقی توسط شرکت سعودی، باید این سازمان یا خود زائر این هزینه را بپردازد.
وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت چنین مبلغی را در بودجه خود پیش بینی نکرده و طبق قرارداد با زائر هم نمی تواند هزینه آن را از متقاضیان دریافت کند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان تاکید کرد: در صورتی که امتیاز ایستگاه پروازی حج از این استان لغو شود، بازپس گیری این امتیاز بسیار دشوار بوده و دیگر اعزام برای حج عمره هم از این فرودگاه نخواهد بود.
بابایی گفت: در این برهه و شرایط حساس، نیازمند تعامل، همکاری و همدلی همه مسئولان استان برای رایزنی با مقامات کشوری جهت منصرف ساختن ایران ایر از این خواسته خود هستیم.
وی اظهار کرد: در صورتی که ایران تحریم نبود، شرکت های هواپیمایی حاضر در کشورهای همسایه متقاضی پر و پا قرص مشارکت با این سازمان بودند، اما انحصاری شدن شرایط، زمینه این مشکل را فراهم کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: حج و زیارت استان زنجان اعلام کرده حاضر است هزینه جابجایی موقت تجهیزات هلدینگ را که حدود 50 میلیون ریال است تقبل کند، اما ایران ایر با این پیشنهاد مخالف است.
بابایی افزود: اگر خواستار پیشرفت استانیم، پیشنهاد می شود مسئولان استان فرودگاه زنجان را تجهیز کنند، که خرید تجهیزات هلدینگ نیز از آن جمله است، تا سال های آینده با چنین مشکلاتی دست به گریبان نباشیم.
به گزارش ایرنا، میانگین سنی زائران زنجانی حدود 60 سال است و اعزام این زائران از فرودگاه های تهران یا تبریز با سختی های زیادی همراه خواهد بود.
فرودگاه زنجان سالها است به عنوان یکی از فرودگاه های زیان ده در کشور شناخته می شود، به طوری که فقط در سال 95 حدود 40 میلیارد ریال زیان داده است.
پرواز ثابت و هفتگی این فرودگاه به غیر از حج تمتع و عمره در چند سال اخیر، فقط به سمت مشهد بوده و در پاره ای از مواقع نیز پروازهایی به کیش و چند مقصد دیگر انجام شد، اما به خاطر نداشتن صرفه اقتصادی ادامه این پروازها از زنجان لغو شد.
تعداد زائران حج تمتع استان زنجان امسال یکهزار و 600 نفر است که از این تعداد حدود 40 نفر عوامل اجرایی خواهند بود.
3216/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان زنجان حج تمتع دلار عربستان سعودی مشهد تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903340

دیگر خبرها

  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد
  • ملی پوش مازندرانی قهرمان مسابقات تیراندازی شد
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز