Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:52:17 GMT

وقتی سینما محل قرار فرهنگ و فوتبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۸۷۳۱

وقتی سینما محل قرار فرهنگ و فوتبال می‌شود

شیراز- ایرنا- چندی دیگر به جام جهانی 2018روسیه نمانده است و این بزرگترین رویداد ورزشی جهان از 24خرداد آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز در گروهی نفس‌ گیر در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

حضور ایران در جام جهانی و نیز علاقه بسیار مردم به تماشای فوتبال و میزان هیجان این مسابقات چنان است که می‌توان در زمان پخش مسابقات جام جهانی، به‌ ویژه هنگام پخش بازی‌های تیم ملی، شاهد خلوت‌ شدن خیابان‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همین علاقه مردم به فوتبال و ایجاد حس همبستگی که ازطریق ورزش در جامعه ایجاد می‌شود و نیز شور و هیجانی که بر فضای کشور حاکم می‌شود دست‌ اندرکاران فرهنگی را برآن داشت تا تصمیم بگیرند به سینماها مجوز پخش مسابقات فوتبال را بدهند.
این اقدام از آن رو صورت می‌ گیرد که در زمان پخش مسابقات جام جهانی فوتبال، سالن‌های سینما بعضاً خالی خواهد بود یا با کمترین میزان تماشاچی به اکران فیلم خواهد پرداخت.
در حالی که پخش فوتبال می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی ناشی از رکود در سینماها را پس از نوروز امسال رفع کند.
برخی از این مشکلات مالی ناشی از ریزش مخاطب به علت نوسانات ارز، مسائل سیاسی و شروع ماه مبارک رمضان بوده است.
معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اعلام کرد که مسابقات جام جهانی در پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز نمایش داده می شود.
مهدی رنجبر افزود: پردیس سینمایی شهر آفتاب باتوجه ‌به برخورداری از کمیسیون ماده 2 و 5 می‌تواند مسابقات جام‌جهانی را هم در لابی و هم در سالن‌های سینمایی برگزار کند و مجوز پخش آن صادر شده است.
وی با بیان اینکه بهبود ارتباط مردم با محیط‌های سینمایی و فرهنگی و استفاده چندمنظوره از امکانات پردیس‌ها از نکات مثبت این طرح است، گفت: ایجاد فضایی برای شهروندان شیرازی برای تخلیه شور و هیجان و تماشای دسته ‌جمعی فوتبال ارتباطی مطلوب بین مردم و سینما ایجاد می‌کند و آن‌ها را بیشتر با سینما آشتی می‌دهد.
همچنین مدیرمجموعه فرهنگی‌ سینمایی هنر‌شهر ‌آفتاب نیز در گفت ‌و ‌گو با ایرنا بیان داشت: با توجه به شور ملی حاکم بر جامعه در مسابقات جام‌ جهانی فوتبال و حضور تیم ملی ایران در این دوره، بازی‌های جام جهانی و به ‌صورت ویژه، بازی‌های تیم ملی کشورمان در این مجموعه برای علاقه ‌مندان پخش خواهد شد.
محسن خباز با بیان اینکه ب‌زودی درباره چگونگی اجرای این رویداد اطلاع ‌رسانی می‌شود، گفت: فروش بلیت از طریق سایت ایرانتیک خواهد بود و قیمت آن، کف بلیت‌ فروشی سینما در هنرشهر آفتاب در نظر گرفته است که 10هزار تومان است و افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جاری برای پخش مسابقات فوتبال لحاظ نشده است.
وی افزود: برای فیلم‌هایی که در زمان پخش این مسابقات اکران ندارند، ما به ‌ازای سانس‌‌های پخش فوتبال، زمان دیگری برای اکران اختصاص می‌یابد تا پخش بازی‌های جام ‌جهانی جبران شود.
طرح اکران جام‌ جهانی فوتبال در سینماها درصورتی که با برنامه ‌ریزی مناسب و تبلیغات بموقع باشد می‌تواند از راه‌های آشتی تماشاچیان با سینما محسوب شود؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته طرح اکران نیم‌بها در سینماها به دلیل عدم تبلیغ مناسب موفق نشد تماشاچیان را در این ماه مبارک به سینما بکشاند و چندان بر رونق سینماها نیفزود.
از سوی دیگر پخش این رویداد هیجان‌انگیز ورزشی در محیطی فرهنگی به فرهنگ ‌سازی مخاطبان کمک می‌کند و آموزش روش‌های شادی سالم و دسته ‌جمعی را برای جامعه به همراه می‌آورد.
جام جهانی 2018 فوتبال در روسیه بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از 24 خرداد تا 24 تیر97 برگزار می شود. تیم ملی ایران یکی از پنج نماینده آسیاست که در گروه B این مسابقات شرکت می کند ونخستین مسابقه را با مراکش در 25 خرداد برگزار خواهد کرد.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جام جهاني 2018 سينما شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله حذفی در شانگهای چین برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

یسنا پورماهانی کماندار کیش در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم
  • حذف کماندار کیش از رقابت‌های کاپ جهانی شانگهای
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود