Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:26:44 GMT

سامانه 60 سرقت از عابر بانک را کاهش مي دهد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۱۹۱۸۶

سامانه 60 سرقت از عابر بانک را کاهش مي دهد

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- مدير روابط عمومي بانک ملي استان همدان گفت: استفاده از نرم افزار 60 يا همان رمز يک بار مصرف سرقت از عابر بانک را تا حد قابل توجهي کاهش مي دهد.

محمدمهدي ملکيان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: دارندگان کارت هاي عابر بانک در بيشتر مواقع خريدهاي خود را غيرنقدي و با استفاده از کارت هاي بانکي انجام مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: بيشتر افراد از روي سادگي يا اطمينان، رمز بانکي را در اختيار فروشنده قرار مي دهند و اين اقدام آنها احتمال سوء استفاده هاي احتمالي را افزايش مي دهد.
ملکيان ادامه داد: هنگام خريدهاي اينترنتي نيز فرد تمامي اطلاعات بانکي از جمله رمز دوم را در سايت وارد مي کند که در صورت جعلي بودن صفحه، سارقان اقدام به تخليه حساب ها مي کنند.
وي اضافه کرد: تغيير مکرر رمز نيز در بيشتر مواقع مورد اقبال افراد قرار نمي گيرد و دارندگان کارت هاي بانکي در مواردي سال ها يک رمز ساده را براي خود برمي گزيدند.
مدير روابط عمومي بانک ملي همدان بيان کرد: براي رفع اين مشکل نرم افزاري طراحي شده است تا بتوان رمزهاي يک بار مصرف براي کارت بانکي تعريف کرد.
ملکيان توضيح داد: با نصب اين نرم افزار روي گوشي هوشمند، مي توان رمز اول و دوم يک ار مصرف که به مدت 60 ثانيه اعتبار دارد را دريافت کرد و در اختيار فروشنده کالا گذاشت.
وي بيان کرد: در اين روش رمز سابق همچنان باقي است و رمزي که از طريق اين نرم افزار دريافت مي شود موقتي بوده و تنها براي جلوگيري از سرقت هاي بانکي به کار مي رود.
7526/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد