Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مطالعه و جانمایی مکان‌های توجیه‌دار اقتصادی و فنی برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز در دیدار با سرمایه‌گذاران روستای تاریخی کنزق اظهار داشت: در گذشته طرح‌های ناموفق سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی داشتیم که در راستای جلوگیری از این موضوع مکان‌هایی با توجیه اقتصادی و فنی برای سرمایه‌گذاری در این استان مطالعه و جانمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی طرح‌ها به دلیل اینکه در مکان نامناسب و یا پیش‌بینی‌های فاقد مطالعه و ارزیابی همراه بوده به نتایج مورد انتظار دست نیافته است که برای ممانعت از این روند، محل‌هایی که به لحاظ فنی و اقتصادی توجیه دارد از طریق معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل شناسایی می‌شود.

‌سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: مشاور تعیین شده نسبت به لکه‌یابی، مطالعه و جانمایی مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری اقدام کرده و در ادامه مکان‌ها به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود تا مشکلی در روند اجرا و بهره‌برداری از طرح به وجود نیاید.

فلاحی با تاکید بر اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابلیت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: نگاه ما به سرمایه‌گذاری، حمایتی است و از طرح‌های پیشنهادی در هر سه حوزه استقبال می‌شود تا زمینه برای توسعه استان در این حوزه‌ها فراهم شود.

وی گفت: در مقابل انتظار داریم که طرح‌های ارائه شده مصوب بوده و سرمایه‌گذار از توان مالی برخوردار باشند تا بتوان در عمل طرح سرمایه‌گذاری را به فرجام رساند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با استقبال از ایده سرماه‌گذاران از ساماندهی روستای کنزق اظهار کرد: معماری مشابهی در روستاهای گلستان و ویند کلخوران وجود دارد که انتظار می‌رود از سوی سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در رابطه با روستای تاریخی کنزق تصریح کرد: روستای کنزق از معماری صخره‌ای منحصر به فرد دست کند برخوردار است و حساسیت ویژه‌ای نسبت به این نوع معماری وجود دارد.

منصور عالیقدری گفت: از سال گذشته تهیه طرح مرمت و ساماندهی کنزق آغاز شده و مطالعات مشاور در مراحل پایانی است به طوری که پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام برسد که بعد از اتمام مطالعات ضروری است مطابق مقررات طرح مصوب شود و عملیات اجرایی بر اساس طرح مصوب انجام شود تا زمانی که طرح در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی به تصویب نرسیده عملا طرح قابل پیاده‌سازی نیست. 

انتهای پیام/ح

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۱۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

محمد اله بخش امروز در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل از پروژه های پرورش ماهی در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح های آبزی پروری داشته و می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در استان به ظرفیت مطلوبی در این حوزه دست یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل یکی از اهداف مهم این اداره کل را توسعه همه‌ جانبه فعالیت های شیلاتی و استفاده از همه ظرفیت ها در کنار حفظ منابع عنوان کرد.

به گفته او، بدون شک رهنمودها و راهنمایی های دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات می تواند در این مسیر چراغ راه باشد.

اله بخش با بیان اینکه ظرفیت های آبی و رودخانه ای استان اردبیل بستری برای ایجاد طرح های اصولی پرورش آبزیان است، افزود: با استفاده از خروجی طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده ظرفیت تولید استان را به نحو مطلوبی ارتقا خواهیم داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است