Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هزاران ختم سوره قدر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام مهدی شجاع به فضیلت سوره قدر اشاره و اظهار داشت: این سوره از منزلت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق(ع) می‌فرمایند: «هرکس سوره قدر را شفیع قرار دهد و از درگاه خداوند درخواستی نماید، خداوند شفاعتش را پذیرفته و درخواستش را اجابت می‌کند».

وی عنوان کرد: به همت واحد ختم تلاوت نور دارالقرآن الکریم در ایام ماه مبارک رمضان، روزانه هزاران ختم سوره قدر در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار و ثواب آن به اهل بیت(ع) اهدا می‌شود.

شجاع ابراز کرد: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر ختم سوره قدر، ختم کل قرآن کریم، صلوات، ادعیه و سوره های اسراء، حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن، اعلی، حمد، کافرون، ناس، حجرات، نباء، دخان، غافر، انعام، کهف، فاطر و ... در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این ماه با برکت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علی(ع) را پیش رو داریم، اظهار کرد: زائران و مجاوران می‌توانند به مناسبت این ایام در ختم سوره‌های تین، یاسین، عادیات، دخان، عنکبوت، توحید، روم، حمد شرکت کرده و ثواب آن را به امام حسن(ع) و امام علی(ع) اهدا کنند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این ماه بابرکت ختم زیارتنامه امام حسن(ع)، زیارت امین الله، جامعه‌کبیره، مناجات امیرالمومنین(ع) در مسجد کوفه، دعای جوشن‌کبیر و ... در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان در ماه مبارک رمضان می‌توانند با مراجعه به واحد ختم تلاوت نور در دارالقرآن الکریم و رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی یا تماس با شماره تلفن‌32002560- 051 در ختم ادعیه، قرآن و صلوات حرم مطهر رضوی شرکت کنند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

مردم انقلابی قم در این مراسم یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی داشتند و با پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام وداع کردند.

در این مراسم آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، جمعی از خانواده های معظم شهدا و خادمان مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095416

دیگر خبرها

  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • لحظه ناب عاشقی در حرم مطهر امام رضا (ع) هنگام بارش باران + فیلم
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد