Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه ۱۰۰ مدرسه غیردولتی تخلف از قانون دارند،‌ نحوه نظارت بر مداس غیردولتی در فصل ثبت‌نام را تشریح کرد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجتبی زینی‌وند درباره شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: براساس ماده 15 قانون تأسیس مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش مکلف به تعیین و تدوین الگوی شهریه است و الگوی شهریه براساس 7 سرفصل تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متناسب با هزینه تمام شده، برنامه‌های آموزشی و پرورشی، فضا و تجهیزات و سایر موارد میزان هزینه مدارس محاسبه و نرخ شهریه هر دانش آموز تعیین می‌شود. مهمترین ویژگی الگوی شهریه امسال تفکیک خدمات، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و شفاف سازی هزینه‌هاست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شهریه مصوب که خانواده‌ها ملزم به پرداخت آن هستند شامل برنامه درسی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است یعنی زمانی که دانش آموز از ساعت 7:30 صبح تا 14:30 در مدرسه حضور دارد و برای تک تک مدارس میزان شهریه مصوب تعیین شده است.

زینی وند ادامه داد: برخی هزینه‌ها در مدارس غیردولتی مربوط به فعالیت‌های اختیاری است و امسال شهریه مصوب را از هزینه فعالیتهای اختیاری تفکیک کردیم. فعالیت‌های اختیاری شامل برنامه‌های تابستانی، فوق برنامه‌های خارج از برنامه درسی و خدمات جانبی مانند ایاب و ذهاب است و در این رابطه اعلام کرده‌ایم مدارس می‌توانند تا 10 درصد شهریه ثابت را بابت فعالیت‌های تابستانی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: برنامه‌های تابستانی باید شامل مهارت آموزی، برنامه‌های تربیتی و پرورشی و تقویت بنیه علمی باشد و تدریس بخشی از کتاب درسی سال آینده ممنوع است. همچنین امسال کیفیت بخشی به میزان 15 درصد در شهریه مدارس تأثیر دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: خانواده ها برای اطلاع از میزان شهریه هر مدرسه غیردولتی باید به سامانه http://mosharekatha.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه مالی طراحی شده است که در آن هر دانش آموز یک بارکد دارد و قرارداد خانواده‌ها و مدرسه باید حتما به صورت الکترونیک باشد و در سامانه قابل مشاهده است.

زینی‌وند درباره نحوه نظارت بر مدارس غیردولتی در فصل ثبت نام گفت: یکی از سامانه‌های فعال در سازمان مدارس غیردولتی سامانه ثبت شکایات مردمی است و فرآیند را به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که تمام برنامه‌های مدارس در طول سال رصد و نمره گذاری می‌شود چرا که سال بعد الگوی شهریه برمبنای عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در کل استان‌های کشور ناظر میدانی داریم و در هر استان متناسب با تعداد مدارس غیردولتی یک تا سه ناظر مستقر هستند و گزارش روزانه آنها در اختیار مسئولان سازمان مدارس غیردولتی برای پیگیری قرار می‌گیرد. همچنین در شهر تهران از اسفندماه در مناطق یک تا 6 ناظر مقیم مستقر است و از 13 هزار و 447 بازدیدی که در ماه‌های اخیر از مدارس غیردولتی انجام شد 36 مورد عدم رعایت قانون داشتند که به آنها تذکر داده ش. همچنین در شهر تهران به صورت روزانه از تمام مناطق و مدارس غیردولتی بازدید می‌کنیم که برای این کار از نیروهای بازنشسته بهره می‌گیریم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارسی که در بحث شهریه گزارش تخلف داشته باشند درصورت تأیید تخلف تا پایان فصل ثبت‌نام ناظر مقیم در آنها مستقر خواهد شد. همچنین خانواده‌ها برای اعلام تخلف مدارس در بحث دریافت هزینه‌های اضافه به ناظران مدارس غیردولتی در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند. هم اکنون کمتر از 100 مدرسه غیردولتی تخلف از قانون دارند و اجازه نمی‌دهیم این تعداد چهره موسسانی که به آموزش و پرورش کمک می‌کنند تخریب کنند.

انتهای پیام/

 

R1014132/P1014142/S2,22/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات

به گزارش صدای ایران،کورش سبزعلی اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات