Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-حمیدرضا شمس، معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بی اعتمادی جامعه نسبت به فرد معتاد باعث می‌شود یک فرد معتاد در روند بازگشت به زندگی عادی با مشکلات زیادی مواجه شود.  حمیدرضا شمس با اشاره به تفاوت فرهنگی میان کارتن خواب ها و معتادین متجاهر، گفت: خرده فرهنگ کارتن خوابی در یک دهه اخیر به جمعیت کشور ایران اضافه شده است، به طوری که این خرده فرهنگ افراد معتاد را به تناسب بیشتری از جامعه عادی، پذیرش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که فرد با مصرف مواد مخدر  از سوی خانواده خود طرد می‌شود، اظهار کرد: درگیری و تنش های موجود در خانواده باعث می شود یک فرد معتاد به سمت خیابان گرایش پیدا کرده و به اصطلاح جذب خیابان شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به این که برخی افراد معتاد به خاطر مصون ماندن خانواده از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر به فرد گرایی و تنهایی روی می آورند، اشاره کرد که وظیفه غربال معتادان متجاهر بر اساس قانون بر عهده سازمان بهزیستی است.

وی با بیان این مطلب افزود: سازمان بهزیستی کشور از اسفند ماه سال ۹۵ تا امروز حدود ۱۲ هزار نفر از معتادان متجاهر را غربال کرده است.

شمس با اشاره به این که حدود ۸۵ درصد کارتن خواب های سطح شهرها معتاد متجاهر هستند، عنوان کرد: بی اعتمادی جامعه نسبت به فرد معتاد باعث می‌شود یک فرد معتاد در روند بازگشت به زندگی عادی با مشکلات زیادی مواجه شود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: بیکاری یک فرد در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه‌های اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات زیادی را همراه با خود ایجاد می کند و فرد با قرار گیری در چنین شرایطی به گرداب افول میافتد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به این که معضل کارتن خوابی همیشه در یک فرآیند طولانی مدت شکل می گیرد، عنوان کرد: جدا کردن فرد معتاد از فضای کارتن خوابی و آسیب های اجتماعی با دوره های ۳ ماه یا ۶ ماهه ترک اعتیاد قابل انجام نیست.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم

استاندار لرستان بر لزوم ارائه کار جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، عصر امروز، در دیدار با گروه‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع توانبخشی ایثار گفت: ایثارگران و جانبازان شاهدان قابل رؤیت هستند و ما برای دیدن شهدای والامقام باید بصیرت داشته باشیم و باید از شهدا درس بگیریم.

او از ایثارگران به‌عنوان میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران یاد‌ و بیان کرد: با مهربانی مردم به‌ویژه جامعه ایثارگر مشقت کاری برای ما آسان می‌شود.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ما با وجود هجمه‌های مختلف دشمنان ایستاده‌ایم و ما با وجود همه این مشکلات توانسته‌ایم رو به جلو حرکت کنیم.

شفقت گفت: ما تمام تلاش خو را را به‌کار خواهیم گرفت که مشکلات را برطرف کنیم و مسئولان باید جهادی کار کنند تا کم‌کاری‌ها جبران شود.

او  با اشاره به نقش ایثارگران در جامعه تصریح کرد: به پشتیبانی جامعه ایثارگر افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه