Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مطالعه و جانمایی مکان هایی با توجیه اقتصادی و فنی جهت سرمایه گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در دیدار با سرمایه‌گذاران روستای تاریخی کنزق تصریح کرد: در گذشته طرح‌های ناموفق سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی طرح‌ها به دلیل اینکه در مکان نامناسب و یا پیش‌بینی‌های فاقد مطالعه و ارزیابی همراه بوده به نتایج مورد انتظار دست نیافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: برای ممانعت از این روند، محل هایی که به لحاظ فنی و اقتصادی توجیه دارد از طریق معاونت سرمایه گذاری اداره کل شناسایی خواهد شد.

به گفته فلاحی مشاور تعیین شده نسبت به لکه یابی، مطالعه و جانمایی مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری اقدام کرده و در ادامه مکان ها به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود تا مشکلی در روند اجرا و بهره برداری از طرح به وجود نیاید.

وی با تاکید به اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابلیت های متعدد برای سرمایه‌گذاری دارد، ادامه داد: نگاه ما به سرمایه گذاری، حمایتی است و از طرح های پیشنهادی در هر سه حوزه استقبال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در مقابل انتظار داریم که طرح های ارائه شده مصوب بوده و سرمایه گذار از توان مالی برخوردار باشند تا بتوان در عمل طرح سرمایه گذاری را به فرجام رساند.

وی با استقبال از ایده سرمایه‌گذاران از ساماندهی روستای کنزق، اضافه کرد: معماری مشابهی در روستاهای گلستان و ویند کلخوران وجود دارد که انتظار می رود از سوی سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گیرد.

منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در خصوص روستای تاریخی کنزق گفت : روستای کنزق از معماری صخره‌ای منحصر به فرد دست کند برخوردار است و حساسیت ویژه ای نسبت به این نوع معماری وجود دارد.

  از سال گذشته تهیه طرح مرمت و ساماندهی کنزق آغاز شده و مطالعات مشاور در مراحل پایانی است به‌طوری که پیش‌بینی می شود حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

وی افزود: بعد از اتمام مطالعات ضروری است مطابق مقررات طرح مصوب شود و عملیات اجرایی بر اساس طرح مصوب انجام شود؛ تا زمانی که طرح در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی به تصویب نرسیده عملا طرح قابل پیاده سازی نیست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان اردبیل سرمایه سرمایه گذاران سرمایه گذاری صنایع دستی و گردشگری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو