Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دریادار حسین خانزادی در دیدار از شبکه سحر معاونت برون‌مرزی با تاکید بر اینکه رسانه، نقش مهم و برجسته‌ای در امر اطلاع‌رسانی و روشن کردن افکار عمومی ایفا می‌کنند، گفت: با آنکه بخشی از فعالیت‌های حوزه‌های نظامی در کل جهان جزو اخبار طبقه‌بندی شده است اما در بعضی موارد اطلاع از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها باعث افزایش روحیه ملی و حس اعتماد به نفس خواهد شد و نوعی همگرایی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه رسانه این است که عملکرد و فعالیت نیروی دریایی را چه در داخل و چه خارج انعکاس دهد و نباید در این مورد غفلت کرد چرا که بیان دستاوردها حس اعتماد به نفس و امنیت را تقویت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: رسانه ملی باید اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کند و برنامه های آن هدفمند، هوشمندانه و دقیق انتخاب شود که مطمئنا شبکه سحر با رویکرد برون‌مرزی این خط مشی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

خانزدادی گفت: یک دسته از نقش های نیروی دریایی در زمان صلح است که به فرموده مقام معظم رهبری در دوران صلح کارهایی انجام می شود که به اندازه یک رزم اثربخشی دارد و بازدارندگی قابل وثوق ایجاد می کند و نقش دوم نیروی دریایی در زمان جنگ است که البته امیدواریم برای هیچ کشوری جنگ رخ ندهد اما وظیفه حراست و دفاع برعهده آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در همین حال گفت: کار اصحاب رسانه هم کمتر از رزم نیست و نوعی مجاهدت خاموش است و باید قدر این عرصه جهاد را دانست.

دریادار خانزادی ادامه داد: از آنجا که غرب و آمریکا در منطقه به دنبال منافع خود هستند، ترتیبات امنیتی نامطلوب را به کشورها دیکته می‌کنند، در کنار کشورهای کوچکتر مکمل قدرت می‌شوند و معماهای امنیتی ایجاد می‌کنند و اجازه شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه و آسیا گفت: اگر کشورهای منطقه ائتلاف و همگرایی داشته باشند با توجه به ظرفیت ژئوپلتیکی که وجود دارد، دارای قدرت بیشتری می‌شوند و این ائتلاف باعث تاثیرگذاری به ویژه در حوزه های اقتصادی، سیاسی و نظامی در مسائل مهم تصمیم‌گیری جهانی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی را گوشه‌ای از توانمندی‌های جوانان ایرانی عنوان کرد که با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا، نتوانسته خللی در امر توسعه، پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا برای کشورمان داشته باشد.

دریادار خانزدادی تصریح کرد: به لطف خدا نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. این زیردریایی به همت مراکز دانشگاهی، بخش‌های نیروهای جهادی نیروی دریایی و شرکت های دانش بنیان و کارخانه‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی با همکاری نیروی دریایی ساخته شده و آزمایش های خود را بطور کامل در دریا انجام داده است و مراحل پایانی تست‌های دریایی را می گذراند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که فروردین ۶۷ در حمله ناجوانمردانه آمریکا به نیروی دریای ارتش همراه با ناو موشک انداز جوشن مورد حمله قرار گرفت، دوباره به همت جوانان و مهندسان ایرانی ساخته شده و کاملا بومی است و خیلی مجهزتر از سهند قبلی است و ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم زودتر به ناوگان دریایی ملحق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال ساخت ناو دماوند (از کشتی های جنگی کلاس موج) هستیم و امیدواریم در دی ماه ۹۷ با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالاتر به بهره‌برداری برسد. همچنین امیدواریم موج سوم که ناوشکنی از کلاس جماران است و توسط وزارت دفاع ساخته شده و پیشرفت آن حدود ۸۵ درصد بوده تا پایان سال به مجموعه نیروی دریایی ملحق شود.

دریادار خانزادی در پایان تاکید کرد: این همه پیشرفت را مدیون توجه و تاکید مقام معظم رهبری هستیم چرا که این ایشان همواره تاکید دارند دستیابی به ظرفیت‌ها و فناوری‌ها، حاشیه امنیت بزرگ برای نظام ایجاد می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دیپلماسی دفاعی ناوشکن سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند

 افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای، چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحد‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در زمان حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید سهند در حال اجراست که غالب پروژه‌ها دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هستند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است