Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@23:30:56 GMT

خريد تضميني سيب زميني بهاره آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۶۳۷۵

خريد تضميني سيب زميني بهاره آغاز شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- خريد تضميني سيب زميني بهاره از امروز (دوشنبه) به همت سازمان مرکزي تعاون روستايي در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، سالانه هشت هزار هکتار اراضي استان گلستان در دو فصل بهار و پاييز زير کشت سيب زميني مي رود که به طور ميانگين از هر هکتار 20 تا 25 تن محصول برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسين شيرزاد مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران روز دوشنبه در اين باره گفت: دستورالعمل خريد تضميني سيب زميني بهاره، با هدف حمايت از کشاورزان توليدکننده سيب زميني، تثبيت بازار اين محصول و پايداري توليد صادر شده است.
وي اظهار داشت: در خريد تضميني سال 1397 قرار است هر کيلوگرم سيب زميني بهاره با قيمت 4121 ريال خريداري شود.
بنا بر اعلام سازمان تعاون روستايي، شيرزاد پيش بيني کرد: ميزان تخميني خريد سيب زميني از اين استان حدود 10 هزار تن باشد.
ميزان توليد سيب زميني در استان گلستان 6 هزار و 200 هکتار اراضي زيرکشت پاييزه در استان را بين 180 تا 200 هزار تن محصول پيش بيني مي شود.
ساليانه حدود پنج ميليون تن سيب زميني در دو کشت بهاره و پاييزه توليد مي شود؛ استان هاي همدان، اردبيل، کردستان، آذربايجان شرقي و اصفهان بزرگترين توليد کنندگان سيب زميني کشور به شمار مي روند.
اقتصام**9186*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد