Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات پسته استان در سال 96 نسبت به سال 94 از افزایش حدود 53 برابری در وزن و 58 برابری در ارزش برخوردار بوده است.

به گزارش  ایسنا، امیر فخریان با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 94، 713 تن به ارزش 5.8 میلیون دلار صادرات پسته از استان انجام شده است که این رقم در سال 96 به حدود 3 هزار و 770 تن به ارزش بیش از 33.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 96، پسته ایران به 28 کشور جهان صادر شده است که بیشترین میزان صادرات آن به کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه CIS صورت گرفته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در سال 96 نسبت به سال 95 با اندکی کاهش صادرات به کشورهای هدف روبه‌رو بوده‌ایم.

فخریان خاطرنشان کرد: در صادرات پسته با مشکلاتی از جمله نبود مرجع صادرکننده گواهی افلاتوکسین در استان روبه‌رو هستیم که مکاتبات لازم با دستگاه‌های متولی به منظور صدور این گواهی در استان صورت گرفته و در حال پیگیری برای تحقق این امر مهم هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صادرات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  یوسف بنی اسدی افزود : در حال حاضر بارش باران راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای سبزوار، خوشاب، باخرز و بجستان را تحت تاثیر قرار داده است.   وی گفت: جاده ترانزیتی سرخس - مشهد در محدوده گردنه مزداوند، جاده مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی، بزرگراه باغچه - نیشابور، آزادراه باغچه - مشهد و جاده گناباد- فردوس در گردنه کلات نیز بواسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.   رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: مه غلیظ نیز دید افقی رانندگان در جاده مشهد- کلات در محدوده گردنه گوجگی و جاده فریمان - مشهد را محدود کرده است.   بنی اسدی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی جاده عشق آباد- بردسکن در حوزه خراسان جنوبی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شده، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.   وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو، سفرهای جاده ای در خراسان رضوی از دیروز آغاز شده و امروز جمعه نیز ترددها به شکل محسوسی افزایش یافته است.   طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه