Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه رییس پارک و علم فناوری گیلان گفت: دکتر متقی طلب فردی بسیار پرکار و پرتلاش بود و کیفیت کار برای وی بسیار مهم بود.اما این کار سنگین است و خیلی ها را می تواند از پا در بیاد.

وی افزود:  پژوهش از آموزش پیچیده‌تر است و تقریبا تمام جوارح کشور باید در این حوزه فعال باشند تا نتایج موفق حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند ادامه داد: فناوری عملا باعث شده هزینه برای اشتغال پایین بیاید.

وی با بیان اینکه پژوهش موتور محرکه اقتصادی کشورها شده است، خاطر نشان کرد: همه حوزه های سیاسی،اقتصادی و.. برای توسعه درگیر پژوهش هستند.

وی تاکید کرد: دکتر متقی طلب مشاور خوبی در زمینه های مختلع برای دکتر باستی خواهد بود.

وی ادامه داد: دکتر باستی جوان است و مسولیتش در حوزه پارک بسیار سنگین است. انتظار داریم تیم افراد آشنا با کارآفرینی در استان توسعه پیدا کند. گیلان در این خصوص کمبود دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود:پارک از مناطق مهم کشور  برای توسعه محسوب میشود .

وی ارتباط پارک با دانشگاهها را ضروری دانست و گفت: از این پس پارک علم و فناوری. گیلان با دانشگاههای  تعامل بیشتری داشته باشد.تحقق این امر در استان برای وارتخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برومند ادامه داد: تعامل پارک برای مسولین استان باید افزایش یابد و از آنچه در استان وجود دارد باید بهره بگریم.

وی تاکید کرد: دکتر باستی جانشین پروری را از فردا در اولویت کارهای خود قرار دهد و در بزرگ کردن تیم های جدید از دانشگاهها و شهرستانها تلاش زیادی داشته باشد.

وی افزود:گیلان استانی فرهنگی است . مردمی هوشمند دارد که از ذخایر  نخبگان کشور محسوب می شوند. باید از این  ظرفیت گیلان برای توسعه این حوزه بهره بیشتری ببریم.

دکتر برومند تاکید کرد: مزیت های استان شناسایی شود و برای توسعه مجموعه ها تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار هم بودن منجر به موفقیت ها می شود.

وی افزود: جوانان در پارک می توانند در فضایی سالم شاداب و پر از نشاط کار کنید.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خواستار شد تا مسولین ذیربط تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن مردم انجام دهند. زندگی بهتر و با کیفیت تر حق  مردم است.

 دکتر علی باستی رییس پارک و علم و فناوری گیلان شد

وی در مراسم معارفه خود به سمت رییس پارک علم و فناوری گیلان  گفت: طبق اهداف سند چشم انداز باید جنش نرم افزاری در کشور  بوجود بیاید تا در منطقه الگو باشد.

وی افزود: در سیاست اقتصادی به شرکت های دانش بنیان اهمیت داده شده و ما باید زیر ساخت ها را فراهم کنیم.

او ادامه داد: محیط داخلی پارک علم و  فناوری گیلان دارای شدت و ضعف های مختلف است و برای تقویت خوبی ها و برطرف شدن نقص ها برنامه ریزی دارم.

وی افزود: یکی از برنامه هایم این است که از شورای پارک و خرد جمعی باید بهره بیشتری ببریم.

وی عدم وجود صندوق پژوهش در گیلان را یکی ازدغدغه های پارک علم و فناوری در گیلان دانست و افزود: به جد پیگیری می کنم تا استان نیز از این صندوق بهره مند شود.

باستی با اشاره به اهمیت تقویت ارتباطات پارک علم و فناوری با دیگر کشورها گفت: گیلان در موقعیت جغرافیایی مناسب قرار گرفته است. این استان دارای مزیت هایی چون شیلات،  گردشگری، جنگل و انرژی  و ... است.

وی نزدیکی گیلان به تهران را یکی دیگر از مزیت های گیلان برای توسعه بخش اقتصادی گیلان عنوان کرد و گفت: نرخ بالای بیکاری، تعطیلی برخی کارخانه ها، گیلان را رنج می دهد و علاوه بر این  زیرساخت های  فنی در گیلان مناسب نیست.

باستی خاطرنشان کرد:توسعه زیرساختهای پارک، تهیه نقشه جامع زیرسازی پارک، تاسیس مناطق ویژه علم و فناوری در استان، توسعه سرمایه انسانی با هدف باز طراحی فضای جدید پارک، پیاده سازی مدیریت مشارکتی، توانمندسازی نیروها و برون سپاری کارها و همچنین ارتقای توسهه الکترونیک را در برنامه داریم.

وی جذب توسعه منابع مالی و پژوهشی را یکی دیگر از برنامه های کاری خود عنوان کرد و گفت:  شناسایی خیرین در این خصوص حتما انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید از صندوق های موازی دولتی که به کار آفرینان کمک می کنند، بهره ببریم.

بایستی گفت: ایجاد سایت چند زبانه و افزایش ارتباط با کشورهای حاشیه خزر به خصوص کشور آذربایجان از دیگر برنامه های جدید سازمان پارک علم و فناوری است.

وی افزود: توسعه نظام علمی و فناوری بومی بر اساس رسالتمان باید انجام شود.

وی افزود: لازم است،  پارک زیرساختهای اساسی برای شرکت ها تبدیل شود و همچنین حلقه قدرتمندی بین صنعت و پارک علم و فناوری در گیلان ایجاد شود.

 

پارک علم و فناوری مکان امید جوانان است

متقی طلب در مراسم تودیع خود که امروز در سالن اجتماعات پارک و فناوری گیلان برگزار شد، گفت: موفقیت توفیقی الهی است که نصیب انسان می شود.

وی با اشاره به اینکه یک هفته است که برای سخنرانی امروز فکر می کنم، افزود: با تمسک به قرآن دانستم فقط باید حقایق بیان شود.

متقی طلب تصریح کرد: رویه ما این بود که هرگز از عدل و انصاف خارج نشویم.

او با بیان اینکه باید استان برای کشور در فناوری ها الگو شود، خاطر نشان کرد: 15سال برای رونق بازار تلاش کردیم. از ابتدا فقط ساختمان دفتر علمی و پژوهشی را تحویل گرفتیم و باید مرکز رشد را هم ایجاد می کردیم.

متقی طلب با اشاره به اینکه طی دوران مدیریتی ام  فقط دو سال از 82تا84 بدون دغدغه کار کردم ، خاطر نشان کرد: برخی افراد برای منافع شخصی شان نگذاشتند، ساختار و اهداف پارک و علم و فناوری محقق شود.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید دست همکاری به سوی همه دراز کردیم و خوشبختانه با استقبال هم مواجه شدیم.

وی افزود: در حال حاضر 9مرکز رشد و 41کانون خلاقیت در استان وجود دارد.

او گفت: 300شرکت و موسسه در ساختارهای مختلف فعالیت دارند.

حتما باید ساختار پارک با دانشگاه منسجم باشد و بدون این هماهنگی ببریم در غیر اینصورت فعالیت های مجموعه معنی ندارند.

متقی طلب از برگزاری 7فن بازار در استان اشاره کرد و گفت: هدف ما این بود ساختاری در جهت اهداف و رشد کشور رو به جلو ببریم.

متقی طلب افزود: در حال حاضر 18 کشور عضو شبکه پارکهای علم و فناوری کشور هستند.همچنین 2هزار مترمربع فضای کالبدی دراستان در دست احداث است.

وی ادامه داد: من خیلی ضعیف بودم.  توانمندی محدود داشتم به همین دلیل از مردم استان عذر خواهی می کنم چون کارهایی که در شان مردم گیلان بود در حوزه پارک علم و فناوری انجام نشد.

وی گفت: کمک به جوانان در اولویت کاری ام بود چون اینجا نقطه امید جوانان بود و اصلا کار نداشتم که کدام جوان به چه کسی رای داده است.

وی گفت: گردش مالی این اداره کل زمانی که ان را تحویل گرفتم 40 میلیون تومان بود و امروز این افزایش را باید مقایسه کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تودیع و معارفه علم و فناوری فناوری معارفه معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، دکتر ابراهیم نبیونی (دبیر) و دکتر علی سعداله، دکتر محمدحسین عسگرپور، دکتر کامران جعفری، دکتر مسعود حسنلو، دکتر ابوالقاسم رئیسی، دکتر علیرضا کلانترمهرجردی و دکتر محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

آمادگی صندوق نوآوری برای تأمین مالی طرح‌های مسئله‌محور جهاد دانشگاهی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

براساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود