Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی، از طی مراحل پایانی ساخت «نیم ضریح تل زینبیه» توسط هنرمندان تبریز خبر داد و گفت: مجموع طلای به کار رفته در آن یک کیلوگرم است که افتخار آن به نام زرگران تبریزی با اهدای هر طلافروش ۱ گرم ثبت می‌شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی داداش زاده در نشست خبری با رسانه‌ها، با تاکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات یک نهاد مردمی است که اعتبارات دولتی ندارد اظهار داشت: این ستاد به صورت مردمی و تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان در راس هیئت امنای این ستاد قرار دارد افزود: استاندار، فرمانده سپاه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر اعضای حقوقی هیئت امنای این ستاد هستند.  

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این نهاد در سال 82 قبل از تهران در اوج درگیری‌های داخلی عراق راه اندازی شده و بازسازی حرم امیرالمومنین را در نجف بر عهده گرفته بود گفت: سبک سازی ایوان اصلی حرم امام علی (ع) اولین قدم آذربایجان شرقی بود و پس از آن، احداث و ترمیم حسینیه حیدریه، احداث 200 چشمه حمام و سرویس بهداشتی و ترمیم دیوارهای بیرونی حرم به ارتفاع 12 متر از سال 82 تا 84 توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات تبریز اجرا شد.

وی با بیان اینکه بعد از راه اندازی ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات در سال 84، در 21 شهرستان آذربایجان شرقی هم دفاتر این ستاد راه اندازی شد تصریح کرد: بیش از 200 پروژه کوچک و بزرگ تاکنون با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اجرا شده که 150 پروژه تحویل شده و 50 پروژه بزرگ در دست اجرا است. 

داداش زاده سه پروژه مهم ستاد عتبات عالیات که آذربایجان شرقی هم در اجرای آن مشارکت دارد را برشمرد و خاطر نشان کرد: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تا عید غدیر بخش‌های زیارتی آن افتتاح می‌شود که سند افتخارش برای هر متر مربع 3 میلیون تومان است، پروژه بزرگ صحن حضرت زینب در کربلای معلی در بالاسر حرم حضرت امام حسین (ع) هم که 5 هکتار وسعت دارد، به دلیل عظمت پروژه همه استان‌ها به ویژه آذربایجان‌شرقی در احداث آن مشارکت دارد و سند افتخار هر متر مربع آن 4 میلیون است. 

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر، ترفیع 7 متری گنبد حرم سید الشهدا (ع) و لاغر سازی 4 ستون اطراف ضریح است چراکه بیش از 200 سال از احداث حرم می‌گذرد لذا قطر هر ستون 16 تا 20 متر بود که با مهندسی دقیق، به 2 متر رساندیم که  3 ستون به اتمام رسیده و 1 ستون در دست اجرا است و سند افتخار هر خشت طلای این طرح هم برای مشارکت مردم 3 میلیون تومان است. 

این مقام مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی برخی تبلیغات منفی علیه مشارکت‌های مردمی در این طرح را یادآور شد و با اشاره به اینکه برخی مطرح می‌کنند که در ایران بیکاری و... وجود دارد، چه لزومی دارد این مبلغ به عراق برود؟ اظهار داشت: این پول را مردم هزار تومان، 5 هزار تومانی تامین کرده اند و دولت نقشی در آن ندارد، ضمن اینکه همه اقلام مصرفی از ایران ارسال می‌شود، این کالاها تولید ایران است و شاغلان طرح هم ایرانی هستند که مصرف تولیدات ایرانی اشتغال را هم در پی دارد.

وی تبلیغ سنگین وهابیون را مورد اشاره قرار داد و گفت: وهابیت به این موضوع دامن می‌زنند، چراکه تا 90 سال پیش ائمه بقیع هم حرم داشتند که وهابیون بقیع را با خاک یکسان کردند و امروز هم به دنبال حذف حرم ائمه در عراق و... هستند.

داداش زاده در ادامه از راه اندازی جشنواره «نشان محبت» به ائمه اطهار در تبریز خبر داد و گفت: فعالان و خیرین صنعت حرکتی برای بازسازی عتبات عالیات آغاز کردند که در آینده این جشنواره در ماه‌هایی غیر از ماه رمضان برگزار می‌شود که عید غدیر و قربان و... برای بهره گیری از ظرفیت مردم و  خیرین پیشنهاد شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با عنوان «نشان ارادت» هم از 11 تا 18 خرداد از ساعت 12 تا 20 در محوطه مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی سهم آذربایجان شرقی برای جذب کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات را 3 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بدون وجود امنیت در عراق، بازسازی بی معنی بود و ممکن بود ساختمان‌های بازسازی شده با نبود امنیت تهدید شود، لذا ضرورت داشت که امنیت حرم‌ها و مدافعین حرم در اولویت قرار گیرد.

داداش زاده اضافه کرد: کمک‌های مردمی به ستاد پشتیبانی مدافعین حرم در سال‌های اخیر بیش از ستاد بازسازی عتبات عالیات بود که با محو داعش، کمک‌های مردمی به سمت ستاد بازسازی رفته است و امیدواریم امسال سهم استان آذربایجان شرقی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه مبلغی که پیش بینی شده، سرانه هر نفر سالانه در کشور و حتی آذربایجان شرقی، 8000 ریال است ابراز داشت: افراد شاغل هم می‌توانند هر روز 200 تومان ائمه را در مال خود شریک کنند که این اگر فرهنگسازی شود، می‌تواند در برکت زندگی مردم و حتی مراقبت از اختلاط مال حرام موثر باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در پایان، از طی مراحل پایانی ساخت «نیم ضریح تل زینبیه» توسط هنرمندان تبریز خبر داد و افزود: مجموع طلای به کار رفته در آن یک کیلوگرم است که افتخار آن به نام زرگران تبریزی با اهدای هر طلافروش 1 گرم ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تدوین و اجرای برنامه اقدام مشترک برای حضور آحاد مختلف مردم در باغ موزه دفاع مقدس در تبریز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

مالک رحمتی، در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه‌ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می‌دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه‌ای وارد شده، آن را متحول کرده است. 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه‌ای برای کمک به رونق فعالیت‌های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت‌های بودجه‌ای استانی و ملی استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارائه کردند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان