Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:35:42 GMT

بافت میراثی قربانی مشکلات مالی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۸۰۳۳

بافت میراثی قربانی مشکلات مالی

 

حسن خلیل آبادی با بیان اینکه مقرر بود با همکاری آستان حرم عبدالعظیم حسنی برای کاروانسرای عباسی کاربری مناسبی تعریف شود، گفت: از این رو طی روزهای آینده با ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دیداری خواهیم داشت که این مساله را پیگیری کنم تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت مشکلات مالی که گریبان شهرداری تهران را گرفته است، امکان بازسازی بافت تاریخی وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران مسئولیت احیاء بناهای تاریخی را برعهده دارد و در حال حاضر بازسازی خانه اتحادیه که در دوازدهم تیر ماه 1384با شماره ثبت 12057 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید، در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته خلیل آبادی خانه باغ اتحادیه که متعلق به امین السلطان، صدراعظم دوره ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه قاجار بوده از ثبت ملی خارج شده و مهرماه 1394 توسط شهرداری تهران خریداری شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، بودجه‌ای که در سال 97 برای احیاء و بازسازی بافت تاریخی در نظرگرفته شده را اندک خواند و گفت: هزینه نوسازی بافت میراثی بسیار زیاد است و نیاز به مصالح و تخصص خاصی دارد، باید این مساله راپیگیری کنیم و بخش خصوصی را نیز به مشارکت در این امر تشویق کنیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد آیینی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت از ۶۹۰ شهر در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

آیینی گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی ادامه داد: برای نوسازی این باخته فرش شده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مردم ساکن‌ترین بافت‌ها افرادی کم درآمد هستند که توان مقاوم‌سازی و نوسازی ندارند و حتی اگر وام ارزان قیمت به آنها پرداخت شود توان بازپرداخت اقساط را ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر