Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تبدیل مزار شهدای گمنام به یک قطب فرهنگی تأثیر معنوی عمیقی بر نسل جوان دارد و مسئولان باید برای تبدیل این مکان به یک مرکز و قطب فرهنگی تلاش کنند. ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رضایی صبح امروز در کمیته مراکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهید بالاترین هستی خود که جان او است را برای هدایت بندگان خدا در راه خدا فدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این سال‌ها اقدامات خوبی که در راستای حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا انجام می‌شود بحث یادمان‌های شهدا است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه این یادمان‌ها عامل حفظ یاد شهدا است تصریح کرد:  این یادمان‌ها به نسل آینده منتقل می‌شود و امسال افتخار داریم کنگره 2 هزار شهید را در استان برگزار کنیم این امر خدمت به خود ما است چرا که شهدا به این کارها نیازی ندارند.

رضایی خاطرنشان کرد: امید است خادم شهدا باشیم چراکه اگر انسان شب و روز برای زنده نگهداشتن یاد شهدا تلاش کند باز هم کم است و در این راستا اگر قرار است اقدامی انجام دهیم باید کار ماندگاری باشد و نباید کار را کم و کوتاه ببینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط فعلی گاه بر مزار شهید یادمانی می‌سازیم که به واسطه نداشتن کیفیت لازم بعد از گذشت 10 سال تخریب می‌شود در حالی که المان و یادمان‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت باید ماندگار باشد.

وی افزود: از طرف دیگر همانطور که بر اساس یک تصمیم درست می‌خواهیم بقاع متبرکه امامزادگان را به یک قطب فرهنگی تبدیل کنیم می‌توان مزار شهدای گمنام را نیز تبدیل به یک مرکز و قطب فرهنگی برای شهر و منطقه کرد.

رضایی اظهار داشت: اگر اعتباری نداریم می‌توانیم بر اساس اعتباری که در دست داریم برنامه‌ریزی کنیم و مرحله به مرحله پیش برویم.

ساخت المان‌ها به افراد متخصص سپرده شود

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه یادآور شد: گاهی اوقات یادمان‌هایی برای شهدای گمنام ساخته می‌شود که هیچ ارتباطی با فرهنگ بومی ندارد و علاوه بر این فقط از نظر ظاهری زیبا است اما هیچ محتوایی را به بیننده القا نمی‌کند.

حسن رمضانی با بیان اینکه بهتر است ساخت المان‌ها به افراد متخصص سپرده شود تا سازه با محتوایی ساخته شود افزود: میراث فرهنگی برای هر آنچه که ریشه در فرهنگ ما داشته باشد آماده همکاری است در غیر این صورت همکاری نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مسجد شکر در شهرستان طبس نامه‌ای به میراث فرهنگی نوشته و درخواست تبدیل شدن آن را به عنوان منطقه گردشگری داشته‌ایم ضمن اینکه می‌توان این مسجد را به مجتمع بین راهی تبدیل کرد.

توقف 4 ساله ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس از  4 سال قبل متوقف ‌شده است و اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است افزود: باید در مکان‌هایی چون بوستان شهدای گمنام بیرجند و یادمان شهدای گمنام در بوستان استاد معتمدنژاد برنامه‌های فرهنگی متعددی انجام شود.

احمد محبی با بیان اینکه در طراحی المان‌ها و یادمان‌های شهدای گمنام باید از ظرفیت هنرمندان بومی استفاده کرد گفت: با همفکری می‌توان اتفاقات فرهنگی تأثیرگذار و زیبایی را در خراسان جنوبی رقم زد.

لزوم نصب تابلو برای معرفی مزار شهدای گمنام در سطح شهر

فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: زمانی که مکانی برای تدفین شهدای گمنام درنظر گرفته می‌شود هیئت امنای مکان تعهد نامه‌ای برای ساخت و ساز المان و یادمان در مکان تدفین شهید گمنام امضا می‌کنند.

علی ناصری با اشاره به مکان تدفین شهدای گمنام در سه بوستان شهدای گمنام پاسداران، پرفسور معتمدنژاد و بوستانی در روستای حاجی آباد تصریح کرد: شهرداری متولی ساخت المان و یادمان برای این مکان ها است.

فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از مکان‌های تدفین شهدای گمنام در ادارات یا مکان‌های نظامی است مردم به راحتی امکان زیارت نداشته و تنها مکان‌هایی که در دسترس مردم است همین بوستان‌ها است اگر تدبیری برای نصب تابلو و معرفی این مکان‌ها در سطح شهر انجام شود بسیار خوب است و افرادی که به عنوان میهمان وارد مرکز استان می‌شوند نیز از وجود شهید گمنام در شهر مطلع می‌شوند.

آمادگی کمک برای هزینه ساخت و ساز المان یادمان‌های شهدای گمنام را داریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز در این جلسه افزود: شرکت برق درآمد هزینه‌ای است و لازم است مصوبه‌ای از سوی این کمیته برای تامین هزینه از سوی وزارت نیرو به ما داده شود که به وزرات ارسال کرده و از آنها درخواست اعتبار کنیم.

محمدابراهیم شرکاء یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار مورد نظر آمادگی کمک برای هزینه ساخت و ساز المان یادمان‌های شهدای گمنام را داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر قرار است شهید گمنامی در روستا تدفین شود حتما قبل از در نظر گرفتن مکان با بنیاد مسکن هماهنگ شود که زمین غصبی یا در طرح هادی روستا نباشد.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند

آفتاب‌‌نیوز :

پس از سال‌ها انتظار پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهر‌ها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشر‌های مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • استقبال از پیکر شهدای گمنام در کرمان