Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:37:43 GMT

گمرک در ایستگاه بناب استان زنجان مستقر می شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۲۹۳۱۶

گمرک در ایستگاه بناب استان زنجان مستقر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل گمرک استان زنجان، با بیان اینکه گمرک زنجان در دو ماهه اول امسال درآمدی بیش از ۲۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار دلار داشته است، افزود: این میزان درآمد حاکی از افزایش ۳۲ درصدی درآمد گمرک زنجان در دو ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه پارسال است که بیش از ۲۱ میلیارد دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آنچه که از گمرک استان زنجان به سایر نقاط صادر می‌شود، اظهار کرد: اقلامی که از گمرک زنجان به سایر نقاط صادر می‌شود شامل سنگ ‌سرب، شمش‌ مس، شمش سرب، شمش ‌روی، مویز و خرما، محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، ترانسفورماتور و ... است.

احمدی با یادآوری اینکه ۶۰ درصد کالاهایی که از گمرک استان به سایر کشورها صادر می‌شود، مربوط به کشور ترکیه است، ادامه داد: پس از ترکیه که ۶۰ درصد از مقصد کالاهای صادر شده از گمرک زنجان را به خود اختصاص داده، کشورهایی چون چین، عراق، امارات متحده عربی، ایتالیا، پاکستان، انگلستان، هند، افغانستان و ... به‌عنوان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک زنجان به‌شمار می‌روند.

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حدود ۴۰ کشور مقصد کالاهای صادراتی از گمرک زنجان را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: خوشبختانه آمار حاکی از رشد ۹۶ درصدی صادرات استان طی دو ماهه امسال از گمرک زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که این خود حاکی از رونق اقتصادی به‌ویژه در حوزه کالاهای صادراتی استان است.

احمدی همچنین با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی امسال، شاهد صادرات کالا از گمرک زنجان به ارزش بیش از ۹۰ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار بودیم، تصریح کرد: این میزان صادرات در دو ماهه ابتدایی پارسال بیش از ۴۶ میلیون دلار بود. از طرفی به لحاظ وزنی نیز این میزان با ۱۰۹ درصد افزایش به بیش از ۴۷ هزار تن در دو ماهه اول امسال رسیده است.

وی در ادامه به روند واردات کالاها از گمرک زنجان در دو ماهه اول سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روند واردات کالا از گمرک استان در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال روند کاهشی داشته است، به طوری که در دو ماهه اول امسال شاهد واردات کالا از گمرک زنجان به ارزش بیش از ۴۶ میلیون دلار بودیم که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه  به پیگیری‌های انجام شده درباره راه‌اندازی ایستگاه بناب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از مواد اولیه تولیدی از آنجا وارد می شود، در تلاش برای اخذ مجوز استقرار گمرک در بناب هستیم.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه رویکرد اصلی گمرک زنجان، تداوم روند رو به رشد فعالیت‌های این بخش است، خاطرنشان کرد: آنچه که گمرک زنجان در راستای ارتقای فعالیت‌های خود هدف‌گذاری کرده، تحقق صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری تا پایان سال‌جاری است که امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

کد خبر 4308430

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید احمدی صادرات کالا گمرک زنجان ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد کرمانشاه یاسوج خرم آباد مشهد بیرجند خطبه های نماز جمعه بارش باران صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۲۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ