Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: دختران ورزشکار و توانمند ما زمانی که با حجاب وارد عرصه های ورزشی بین المللی شدند و توانستند عناوین بین المللی را به نام خود و کشور عزیزمان ثبت کنند در واقع ادبیات جدیدی از زن ورزشکار را به دنیا معرفی کردند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، فریبا محمدیان در غرفه وزارتخانه در بیست وششمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: در حوزه تعلیم و تربیت، تلاش می کنیم بتوانیم خدماتی که شایسته مردم خوبمان است را در حوزه ورزش ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه توسعه ورزش بانوان فعالیت های متنوعی را در عرصه های داخلی و بین المللی تدوین کرده ایم که در رویدادهای مختلف انها را اجرایی خواهیم کرد.
معاون وزیر ورزش وجوانان در بخش دیگری از سخنانش موضوع حضور زنان ورزشکار کشورمان با حجاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: دختران ورزشکار و توانمند ما زمانی که با حجاب وارد عرصه های ورزشی بین المللی شدند و توانستند عناوین بین المللی را به نام خود و کشور عزیرمان ثبت کنند در واقع ادبیات جدیدی از زن ورزشکار را به دنیا معرفی کردند.
وی افزود: فکر می کنم میادین بین المللی ورزشی یکی از بهترین میادین برای ترویج فرهنگ دینی و باورها و اعتقادات ما است که به درستی بانوان این آموزه های دینی و ارزشی را به جهان ارائه کردند .
محمدیان ادامه داد: قطعا شما هم موفقیت های زنان و دختران ما را در رقابت های بین المللی شنیده و دیده اید به عنوان نماینده وزارت ورزش باید عرض کنم که این موفقیت ها مستمر است و هر بار بهتر از دفعه قبل می شود و این افتخارات از آن تمام مردم ایران است.
معاون توسعه ورزش بانوان به مشکلات پیش روی بانوان ایران در رویدادهای ورزشی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال دست دادن در حین گرفتن مدال، که دختران ما از انجام این کار ممانعت کردند که به تدریج فدراسیون های جهانی به این نتیجه رسیدند که برای بانوان مسلمان محجبه به ویژه دختران ایرانی، خانم های عضو فدراسیون جهانی را برای اهدای مدال دعوت کنند که این نمونه ای از همان ادبیات جدیدی است که دختران ما توانستند در فرهنگ بین المللی به درستی ترویج کنند.
وی تاکید کرد: زیربنای کار ما تربیت از طریق فعالیتهای بدنی است یعنی شما وقتی اسم ورزش را می شنوید قبل از هر چیز می گویید تربیت بدنی، در تربیت این نیست که ورزشکار ما فقط مهارت های فنی را یاد بگیرد، بلکه یاد می گیرد چگونه احترام بگذارد، چگونه توکل داشته باشد، چگونه اخلاق مدار باشد، چگونه منصفانه قدم بردارد و چگونه قهرمان شود.
محمدیان افزود: ورزشکاران ما در میدان عمل تربیت می شوند و شخصیتشان شکل می گیرد واین اصل به طور جدی در حوزه ورزش مورد توجه است چرا که ما به دنبال اخلاق مداری هستیم.
او توضیح داد: در غرفه وزارت ورزش در همین نمایشگاه شاهد عکس هایی هستیم که ورزشکار ما در عرصه های سخت و زمانی که برنده می شود سجده می کند، دعا می کند یا نام بزرگان دین و ائمه اطهار را به زبان می آورد که نشان دهنده تربیت دینی و تاثیر آن بر ورزشکار است.
معاون وزیر ورزش وجوانان توضیح داد: ورزشکاران وقتی دعا می کنند و توکل می کنند به قولی دوپینگ معنوی دارند که اعتماد به نفسشان را بیش از پیش افزایش می هد. فکر نمی کنم در هیچ عرصه دیگری در زندگی بتوانیم اینچنین شاهد صحنه های معنوی باشیم.
او تاکید کرد: نگاه فرهنگی، ارزشی و اخلاقی در حوزه ورزش نشات گرفته از شریعت و آموزه های مذهبی است که ورزشکاران ما به ویژه زنان در تمامی عرصه ها به واقع ان را به نمایش می گذارند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی ورزشکار کردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان حسین کریمیان مددجوی ندامتگاه سنندج موفق شد در مدت ۶ ساعت و ۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ حرکت صحیح را انجام دهد.

بهمنی رئیس زندان مرکزی سنندج گفت: با شناسایی علایق و استعداد ایشان در زمینه ورزش زورخانه‌ای بخصوص شنوی پهلوانی و میل گیری امکاناتی برای تمرین روزانه برای ایشان فراهم نمودیم.

مجتبی محمدی افزود: با دعوت از اداره ورزش وجوانان، هیئت‌های ورزشی وادارات مجموعه ثبت رکورد‌های ورزشی استان وتمامی شرایط را برای حضور اقای کریمیان در ثبت این رکورد فراهم کردیم.

حسین کریمیان در مدت حبس با شرکت در کلاس‌ها ودوره‌های آموزشی توانست ۲۳ بار قرآن کریم را ختم کند.

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو