Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- تنها پارکينگ مجتمع تجاري گردشگري تاناکوراي مهاباد که اصلي ترين مرکز تجاري اين شهرستان با بيش از 925 مغازه است، با تغيير کاربري به مجتمع تجاري تبديل مي شود.

به گزارش ايرنا مهاباد و به ويژه بازار تاناکواري اين شهرستان گردشگرپذير به علت برخورداري از جاذبه هاي طبيعي و تجاري همواره مورد استقبال هموطنان زيادي از سراسر کشور قرار مي گيرد و حدود پنج هزار نفر در ايام تعطيل از بازار تجاري تاناکوراي مهاباد ديدن و خريد مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اين اساس براي رفاه حال هموطنان و گردشگران مهيا کردن بسترهاي مناسب گردشگري در اين منطقه بسيار ضروري است اما مسئولان به جاي افزايش امکانات، امکانات موجود را هم محدود کردند.
رئيس هيئت امناي بازار تاناکورا با اشاره به بسته شدن تنها پارگينگ تاناکورا و ابراز تاسف از اين اقدام شهرداري مهاباد به ايرنا گفت: بسته شدن پارکينگ پاساژ موجب نارضايتي گردشگران و مغازه داران شده است.
حسن زرد بيان کرد: تغيير کاربري اين پارکينگ و ايجاد مغازه هاي جديد خلاف وعده شهرداري مهاباد بوده و نزديک يک ماه است که پارکينگ، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي پلمب شده است.
وي ادامه داد: نبود پارکينگ و امکانات رفاهي گردشگران را با مشکل مواجه کرده و از طرف ديگر ساخت مغازه هاي جديد بدون کار کارشناسي دقيق، کسب و کار و اشتغال مغازه داران اين مجتمع را از رونق مي اندازد.
يکي از کسبه هاي بازار تاناکوراي مهاباد با اشاره به بسته شدن تنها پارکينگ اين مجتمع به ايرنا گفت: از قبل هم مشکل کمبود جاي پارک براي گردشگران محسوس بود و اکنون با بسته شدن تنها پارکينگ اصلي بازار مشکل مضاعف شده است.
محمود عليزاده بيان کرد: 925 مغازه دار مجتمع تجاري از قبل هم نياز به پارکينگ داشتند اما با وجود اين مشکل به جاي رفع کمبود، مشکلات پارک خودرو را افزايش دادند و امکانات قبلي هم محدود شد.
وي ادامه داد: بر اين اساس بايد مغازه دارها خودروهاي خود را در کنار خيابان يا زمين هاي خاکي اطراف که نظارت خاصي بر آنها نمي‌شود، پارک کنند و به تامين امنيت خودروهاي ميهمانان و گردشگران هم در اين خصوص توجه نشده است.
ديگر فروشنده اين بازار نيز گفت: زمين خالي که در اطراف تاناکورا به عنوان پارکينگ استفاده مي شود، شخصي و بسيار کوچک است و ظرفيت مناسبي براي خدمات ‌‏رساني به مسافران را ندارد.
هيمن سهرابي بيان کرد: بيشتر مسافران در زمان مراجعه به بازار تاناکورا به دنبال پارکينگ هستند و با کمال تعجب متوجه مي شوند که پارکينگي وجود ندارد.
وي اضافه کرد: مراجعه کنندگان و ميهمانان از نبود پارکينگ به فروشندگان مجتمع تجاري مهاباد ابراز نارضايتي مي کنند.
يکي از گردشگران تهراني نيز گفت: پارکينگ به‌ عنوان اولين نياز گردشگران و خريداران به شمار مي رود که در مجتمع تجاري تاناکورا اين شهر تامين نشده است.
کامران صفايي با اشاره به بازديد و خريد مسافران در ايام تعطيلات از اين بازار بيان کرد: مشکلات و نگراني هاي فراواني براي گردشگران به علت نبود پارکينگ به وجود مي آيد.
شهردار مهاباد نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاييد کمبود محل پارک خودرو در اطراف مجتمع تجاري تاناکوراي مهاباد گفت: يک پارکينگ با ظرفيت 380 خودرو در ضلع غربي تاناکورا که ملک شهرداري است، ظرف 20 روز آينده افتتاح مي شود.
وي در خصوص پارکينگ پلمب شده فعلي اين مجتمع نيز گفت: اين زمين سال هاي قبل به سرمايه گذار تحويل شده که مجمتع پنج طبقه اي در آن ساخته شود.
کامران عليزاده آذر افزود: مجتمع جديد نيز شامل سه طبقه پارکينگ است که طبقه اول آن تجاري و زير زمين آن سالن ورزشي خواهد بود.
به گفته وي در آينده مشکل پارکينگ مجتمع تجاري تاناکورا با وجود اين پارکينگ هاي طبقاتي بطور کامل رفع مي شود.
عليزاده يادآور شد: هر طبقه اين پارکينگ ظرفيت 150 ماشين را دارد که نياز شهروندان و مسافران را برطرف مي کند.
به گزارش ايرنا تاناکوراي مهاباد با سه هکتار مساحت، داراي 925 مغازه بوده و تنوع محصول و اجناس خاص از جاذبه هاي اين بازار براي مسافران است.
متوسط مبادله روزانه تاناکورا مهاباد پنج ميليارد ريال و مجموع دارايي هاي اين واحد تجاري بيش از 500 ميليارد ريال است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
3093/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به وجود معارضاتی در مسیر اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر گفت: با تخریب فروشگاه متبرکات حرم مطهر، مسیر برای سرعت گرفتن پروژه هموار شده است.

محمد رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم منطقه هفت تملک باغ مزار مشاهیر بود که تقریباً تمامی ۱۳۲ مغازه تملک شده‌اند.

وی به اهمیت پروژه بسط شرقی حرم مطهر اشاره کرد و افزود: در پارکینگ شرقی حرم مطهر تملکی باقی نمانده است اما دارای معضلات بسیاری بود که به به خوبی مدیریت و معارضات مرتفع شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به تخریب فروشگاه متبرکات حرم مطهر برای تسهیل ایجاد پارکینگ گفت: اقدامات خوبی برای سرعت گرفتن این پروژه که سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی در آن انجام شده، صورت گرفته است.

رمضانی ابراز کرد: مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر وجود دارد که با احداث پارکینگ بسط شرقی بخش عمده‌ای از مشکل پارکینگ اطراف حرم مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه جای پارک برای موتورسیکلت گفت: ملکی به مساحت هزار متر پشت پاساژ ملت وجود دارد که با مالک صحبت کردیم تا به پارکینگ موتورسیکلت تبدیل شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به کمبود پارکینگ در این منطقه ابراز کرد: در خیابان دورشهر پلاکی متعلق به آموزش و پرورش با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر وجود دارد که دارای کاربری پارکینگ است که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم تبدیل به پارکینگ طبقاتی کنیم.

کد خبر 750890

دیگر خبرها

  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • جانمایی برای ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
  • ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان اجرا شد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد