Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-05@02:04:18 GMT

علی دایی پیش به سوی جانشینی کارلوس کی‌روش!

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۲۷۰۴

علی دایی پیش به سوی جانشینی کارلوس کی‌روش!

چند روز پیش کارلوس کی‌روش از جدایی‌اش از تیم ملی ایران خبر داد و پس از اعلام این خبر شایعه مذاکره مدیران فدراسیون فوتبال با علی دایی به گوش رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ظاهرا از نگاه فدراسیون فوتبال علی دایی آقای گل دنیا بهترین گزینه برای جانشینی کی‌روش است؛ موضوعی که چند روز پیش خراسان طی خبری کوتاه به آن پرداخت و از علی دایی به عنوان جدی‌ترین جانشین کی‌روش نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما چرا فدراسیون فوتبال در صورت جدایی کی‌روش علی دایی را بهترین گزینه می‌داند؟ این سوال چندین پاسخ و گمانه‌زنی دارد که به آن‌ها اشاره می‌شود؛

۱ – قیمت ارز: با نوسان قیمت ارز استخدام یک مربی خارجی یا تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش یک هزینه سرسام‌آور به فدراسیون فوتبال تحمیل می‌کند. فدراسیون بدش نمی‌آید به جای یک هزینه حدودا ۲۰ میلیارد تومانی در سال برای یک کادر فنی خارجی، با یک‌دهم این مبلغ کار را جمع‌وجور کند. فرق کی‌روش با علی دایی در ۴ سال شاید به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

۲ – فاصله کم با جام ملت‌ها: فارغ از مباحث مالی شاید در ابتدا تصور می‌شد که گزینه جانشینی کی‌روش، یک سرمربی بزرگ خارجی باید باشد؛ گزینه‌ای که بتواند رفتن کی‌روش را توجیه کند. فاصله کمی بین جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات وجود دارد، فدراسیون مجبور است سراغ مربی‌ای برود که شناخت خوبی از فوتبال ایران داشته باشد و سرمربیان لیگ می‌توانند بهترین گزینه باشند.

۳ -بر هم نخوردن شرایط استقلال و پرسپولیس: در بین مربیان شاغل در لیگ، برانکو ایوانکوویچ یا وینفرد شفر گزینه‌های مطلوبی به نظر می‌رسند. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ و استقلال با وینفرد شفر شرایط ایده‌آلی دارند. هر ۲ تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حاضرند. وزارت ورزش می‌داند که بر هم زدن ثبات و آرامش این ۲ تیم چه عواقبی خواهد داشت و به همین علت به سراغ برانکو و شفر نخواهد رفت.

۴ – رابطه خوب با فدراسیون: علی دایی در این سال‌ها رابطه بدی با مدیریت فدراسیون نداشته است. شاید همین برای مدیران فدراسیون کافی باشد.

۵ – رابطه خوب با کارلوس کی‌روش: در ۷ سالی که کی‌روش در ایران بوده همیشه رابطه‌ای عالی با علی دایی داشته است. این رابطه خوب که حتی در مراسم بدرقه تیم ملی هم به چشم آمد باعث می‌شود تا بدون برهم ریختن آرامش تیم ملی و ثبات این چند ساله برای مسابقات بعدی آماده شود.

۶ – کسب نتایج خوب: شماره ۱۰ سابق تیم ملی در این سال‌ها از نظر کسب نتایج خوب کار کرده است. در لیگ هفدهم سایپا را چهارم کرد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گرفت. در فصل قبلش با نفت تهران قهرمان جام حذفی شد. کارنامه مربیگری دایی در کل در دهه ۹۰ موفقیت‌آمیز بوده و در زمره مربیان موفق فوتبال ایران قرار می‌گیرد. هرچند شاید برخی کارشناسان معتقد باشند دانش دایی با کی‌روش قابل مقایسه نیست. توجه به جوانان و اعتبار بین‌المللی و جایگاه مردمی از دیگر مولفه‌هایی است که فدراسیون فوتبال را به انتخاب علی دایی سوق می‌دهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال علی دایی کارلوس کی روش تیم ملی تیم ملی تیم ملی ایران علی دایی فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و سپاهان در شرایطی بازی اخیرشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر را مقابل هم برگزار کردند و در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسیدند که حواشی این بازی که بیشتر مرتبط به سکوهای دو تیم بود، همچنان ادامه دارد.

مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهاراتی را علیه یکدیگر مطرح کردند و البته صحبت‌هایی هم درباره حمایت‌ها از دو باشگاه توسط فدراسیون و ... داشتند.

این اظهار نظرها توسط مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای دو باشگاه با واکنش سریع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه شده و احتمالا جرایمی برای هر دو طرف در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون این موضوع آمده است: «با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می‌شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.»

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • امیری در تلاش برای جانشینی عالیشاه در قائمشهر
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • شکایت پرسپولیس رد شد
  • ضربات ایستگاهی مهارنشدنی روبرتو کارلوس / فیلم
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال