Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:14:31 GMT

درآمد نپال از صعود کوهنوردان به اورست چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۳۳۸۸۷

درآمد نپال از صعود کوهنوردان به اورست چقدر است؟

دولت نپال در فصل صعود‌ها به اورست در منطقه هیمالیا در سال ۲۰۱۸ به درآمد قابل توجهی دست یافت.

خبرگزاری فارس: بیش از ۴۰۰ نفر در فصل بهار ۲۰۱۸ موفق به صعود به اورست از سوی نپال شدند، امسال وزارت توریسم نپال برای ۳۴۶ نفر از اعضای کوهنورد اکسپدیشن‌ها اجازه صعود صادر کرد ودر عین حال ۴۵۷ شرپا به همراه کوه‌نوردان برای ۳۸ تیم مشغول بکار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درآمد دولت نپال در سال ۲۰۱۸ فقط از صدور مجوز صعود برای کوهنوردان به قله اورست ۳۶۱ میلیون روپیه نپال است. (هر دلار آمریکا معادل ۱۰۸ روپیه نپال است)
درآمد حاصل از ۳۷۳ اجازه صعود به اورست در سال ۲۰۱۷ حدود ۴ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۸ اجازه صعود کمتری نسبت به سال قبل صادر شده است.
مجوز صعود به اورست برای هر فرد ۱۱ هزار دلار است که درآمد حاصله از آن برای کشور نیازمند به ارز نپال، منبع پولی ارزشمندی محسوب می‌شود.
در بهار ۲۰۱۸ چندین رکورد توسط کوه‌نوردان و تیم‌های مختلف برجای گذاشته شد. شاخص‌ترین آن‌ها «کامی ریتا شرپا» با ۲۲ صعود به اورست بود رکورد مردان را به خود اختصاص داد و «لاکپا شرپا» با ۹ صعود به قله اورست رکورد بانوان برای صعود به اورست را به نام خود ثبت کرد.

تلفات انسانی فصل صعود سال ۲۰۱۸ همانند سال گذشته ۶ نفر بود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RfS

منبع: فردا

کلیدواژه: صعود کوهنوردان اورست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد