Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد شیخ‌ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بارندگی‌های بهار امسال پوشش جنگلی و مرتعی مناسبی را در استان کرمانشاه گسترانده است و مردم نیز باید مراقب جنگل ها و مراتع باشند و با رعایت نکات ایمنی از آتش سوزی این مناطق جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از مساحت استان کرمانشاه را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، ۷۲۰ هزار هکتار جنگل عمدتاً از نوع جنگل‌های بلوط و یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار مرتع می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به پوشش بسیار خوبی که وجود دارد در برخی از مناطق ما هنوز دام نرفته و این جای نگرانی هست که در فصل تابستان آتش سوزی اتفاق بیفتد.

شیخ ویسی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سطح استان گفت: آتش بر، جاده دسترسی، خط تنسیق و خرید برخی از امکانات و به کارگیری ۶۰ نفر دیده بان از اقدامات انجام شده است و شهروندان در صورت دیدن حریق در مراتع و جنگل ها سریعاً به شماره ۱۵۰۴اطلاع دهند تا جنگل بانان ما حور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد آتش سوزی ها از پسچر مزارع سرایت می کند، گفت: آتش سوزی بعد از برداشت محصول شروع می شود  و لذا باید از آتش زدن پسچر مزارع جلوگیری شود.

کد خبر 4308744

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها مراتع منابع طبیعی بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد یاسوج خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بیرجند بارش باران قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون