Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تحت عنوان طرح نماد به صورت پایلوت در سیستان و بلوچستان اجرا می شود. ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش تسنیم از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در سالن شهید بهشتی دادگستری زاهدان برگزار شد اظهار داشت: طرح نماد ویژه قشر مهم و آسیب پذیری است که برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید به آن نگاه اصولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان از آسیب های اجتماعی در امان باشند باید به آن‌ها به صورت غیرمستقیم از سوی معلمین آموزش هایی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه والدین با دانش آموزان ارتباط تنگاتنگی دارند خاطرنشان کرد: در همین راستا توجیه والدین و مربیان دانش آموزان بسیار با اهمیت است چرا که معلم‌ها جز اولین کسانی هستند که مشکلات دانش آموزان را کشف می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه در مورد طرح نماد اظهار داشت:  این طرح مخفف جمله نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که چند سال روی آن بحث شده که سیستان و بلوچستان به عنوان استان پایلوت در این زمینه کار کرده است و باید ردپای این طرح را باید در پیشگیری های اولیه جست و جو کرد.

محمدعلی حمیدیان افزود: سطوح جرم در سه سطح است که در سطح اولیه پیشگیری از وقوع جرم، روی افراد در معرض خطر کار می‌شود و به عنوان پیشگیری جرم مدار هم معرفی شده که هدف آن میسر کردن و شناسایی دانش آموزان در معرض خطر است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و به دنبال پیشگیری از جرائم در آینده جامعه می‌تواند اثر مثبت داشته باشد تصریح کرد: وقتی خطر در مدرسه شناسایی شود عوامل حمایت کننده باید به دنبال آن مداخلات خود را شروع کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش هم گفت: طرح نماد برای اولین بار در کشور با مواجهه علمی و اصولی با مسئله آسیب های اجتماعی مطرح شده است که 9 دستگاه را درگیر کرده وقرار است با تعامل و هم افزایی بین دستگاه ها از آسیب رسیدن به افراد در معرض خطر محافظت شود.

علیرضا نخعی ادامه داد: این طرح در سال 1395آغاز و در سال گذشته به صورت پایلوت در 6 استان اجرایی شد  که در سیستان وبلوچستان در 2 منطقه شهری و غیر برخوردار که ناحیه یک آموزش و پرورش و شهرستان زهک بوده استارت آن خورده شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح 6 مدرسه در هر مقطع 2 مدرسه دخترانه و پسرانه و در مجموع 12 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است،  تصریح کرد: تا پایان سال گذشته سه هزار و 197 رکورد در سامانه ثبت شده که حاصل آن  شناسایی 852 آسیب است.

وی خاطر نشان کرد: در طرح نماد چند  آسیب از جمله فقر، اقدام به خودکشی، اعتیاد به فضای مجازی، اختلالات رفتاری بررسی می‌شودکه 26 درصد گروه مورد مطالعه واجد آسیب تشخیص داده شده اند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر از ۴۱ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان گزارش باران مخابره شد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر از 41 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان سیستان و بلوچستان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان واقع در شمال استان گزارش باران مخابره شد که این بارندگی در زابل آبگرفتگی معابر را در پی داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از تیمورآباد از توابع شهرستان هامون 32، زابل 7.9، زهک 1.5، هامون 3.6، هیرمند 0.1، زاهدان 1.8، چاه رحمان از توابع زاهدان 31، نصرت آباد 1.7 و خاش 0.6 میلیمتر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: تا امشب در سطح استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی، رگبار و رعدوبرق بهاری، تندباد موقتی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: شنبه تا سه‌شنبه روی سواحل و نواحی جنوبی استان وزش باد برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز