Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@22:58:01 GMT

چرا به حسین فیض لقب کمیته امداد سیار داده بودند؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۰۸۴۴

چرا به حسین فیض لقب کمیته امداد سیار داده بودند؟

همرزم شهید حسین فیض گفت: ایشان یک خصوصیتی که داشت این بود که معروف شده بود به کمیته امداد سیار. هر کس هر مشکلی داشت از هر جناح و تیپی که بود مشکل‌گشایش آقای فیض بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا همرزم شهید حسین فیض در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا به مناسبت شهادت وی گفت: سردار جانباز شهید حاج حسین فیض یکی از اسوه‌های بچه‌های رزمنده و ایثارگر در دوران دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد کمالی اردکانی افزود: ایشان در دوران انقلاب یک رکن تجمعات و راهپیمایی‌های انقلاب در میبد و اردکان بود که در تجمعات همکاری و رهبری می‌کرد.

وی اظهار داشت: هنوز جنگ شروع نشده بود که ایشان به کردستان رفت و وقتی برگشت به عنوان اولین فرمانده سپاه میبد و اردکان انجام وظیفه کرد. دوباره به کردستان رفت و مدت مدیدی در شهرهای مختلف کردستان مثل مریوان، بوکان و ... فرمانده سپاه آن شهرها بود.

کمالی تأکید کرد: در اوج اغتشاشات و نارامی‌های کردستان و حرکت‌هایی که کومله و دیگر گروه‌ها انجام می‌دادند، ایشان به عنوان یک فرمانده مقتدر شهرهای مختلف کردستان انجام وظیفه می‌کرد.

وی اضافه کرد: بعدا جانشین سپاه کل کردستان شد که در سنندج مستقر بود. بیشتر مدت جنگ و حتی در درگیری‌هایی که با عراق در منطقه کردستان بود و عملیات‌هایی که می‌شد ایشان در منطقه کردستان شرکت داشت.

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: ایشان از اول تشکیل تیپ الغدیر حضور داشت و شهید بزرگوار عاصی‌زاده که تیپ را تشکیل داد ایشان را به عنوان قائم مقام تیپ معرفی کرد. البته مسئولین سپاه گفتند لازم است که ایشان در کردستان باشد و نگذاشتند بیاید ولی بعد از چندین سال که گذشت ایشان به تیپ الغدیر آمد و اول به عنوان مسئول ستاد تیپ الغدیر و بعدا در زمان فرماندهی شهید بزرگوار حاج اصغر آقابابایی قائم مقام تیپ شد.

کمالی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های متعدد ایشان مجروح شد. در کردستان مجروح شد، در عملیات بدر ایشان هم موج گرفتگی شدید و هم مجروحیت برایش پیش آمد. مجددا بعد از عملیات کربلای 5 در تک عراق ایشان از ناحیه شکم مجروح شد و صدمه دید که تا آخر عمر هم درگیر چسبندگی روده و درد دل‌های شدید بود و مشکلات زیادی برایش داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید فیض بارها زیر بمباران شیمایی شدید دشمن قرار گرفت، تأکید کرد: در مناطق حلبچه عراق در عملیات والفجر 3 و بیت‌المقدس4 ایشان شیمیایی شد.

همرزم شهید فیض با اینکه شهید تا پایان جنگ در مسئولیت‌های مختلف انجام وظیفه کرد، گفت: بعد از جنگ هم قائم مقام تیپ الغدیر بود و هم قائم مقام سپاه الغدیر یزد که فرمانده‌اش شهید آقابابایی بود. بعدا ایشان به تهران انتقال پیدا کرد و در نیروی مقاومت معاون فرمانده نیروی مقاومت در امور اهل تسن بود.

کمالی اظهار داشت: لازم است این را بگویم که اهل تسنن استان کردستان و مخصوصا سنندج عشق و وابستگی شدیدی به شهید فیض داشتند و بارها من همراه ایشان بودم که به خانواده‌های پیشمرگ‌های کرد سرکشی می‌کرد و مردم کرد منطقه علاقه‌ی وافری به ایشان داشتند و خیلی خوشحال می‌شدند از اینکه حاج حسین فیض را دیده اند.

وی با بیان اینکه حسین فیض بعدا به بنیاد شهید رفت و تا آخر عمر به عنوان مشاور بنیاد شهید کل انجام وظیفه کرد، افزود: ایشان یک خصوصیتی که داشت این بود که معروف شده بود به کمیته امداد سیار. هر کس هر مشکلی داشت از هر جناح و تیپی که بود مشکل‌گشایش آقای فیض بود. ایشان با ارتباطی که با وزرا و مسئولین مختلف داشت مشکلش را حل می‌کرد و کاملا پیگیر بود و هر مشکلی که مطرح می‌شد ایشان علاوه بر اینکه نامه می داد، زنگ هم می‌زد و پیگیری می‌کرد تا مشکل طرف حل شود؛ به همین دلیل لقب کمیته امداد سیار را به ایشان داده بودند و خیلی مردم به او عشق می‌ورزیدند.

همرزم شهید فیض در پایان گفت: به هر حال ایشان برای حل مسائل و مشکلات بخصوص مسائل مربوط به بچه‌های ایثارگر و رزمنده و جانباز و خانواده  شهدا عشق و علاقه وافری داشت. مثلا اگر بعد از دو سه ماه چند روزی به اردکان می‌آمد وعده‌اش خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان بود و واقعا هرچه از خوبی‌هایش بگوییم کم گفته‌ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی