Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سرمازدگی و تگرگ از اواخر فروردین‌ امسال به پنج هزار هکتار از زمین‌های زراعی و 10 هزار هکتار باغات استان اصفهان خسارت وارد کرده است.
احمدرضا رئیس‌زاده با بیان این که عمده این خسارات به باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل وارد شده است، افزود: باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های آران و بیدگل، بویین میاندشت، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا و کاشان دچار سرمازدگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خسارت به محصولاتی همچون گردو و آلوچه افزود: به دلیل کاهش دما به زیر 6 درجه سانتی‌گراد در کاشان، باغات و زمین‌های زراعی زیادی در شهرهای قمصر، قهرود و برزک این شهرستان دچار خسارت شدند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان خسارات در مناطق کوهستانی به صددرصد هم رسیده و درصد کمی از باغات و زمین‌های زراعی در استان اصفهان بیمه هستند.
وی با بیان این که میزان خسارات به باغ‌داران استان اصفهان به وزارت جهاد کشاورزی انعکاس داده شده است، افزود: پرداخت خسارت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.
رییس زاده افزود: به دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب از نیمه اردیبهشت به تأسیسات و منابع آبی سه هزار هکتار از زمین‌های زراعی و دو و نیم هزار هکتار باغات استان اصفهان خسارت وارد شده است.
وی گفت: باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، شاهین‌شهر، نطنز و نایین دچار خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب شدند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود حدود 500 رأس دام به ارزش حدود 60 میلیارد تومان در استان اصفهان در سیلاب تلف شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما سرمازدگی باغداران بهار خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد