Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:42:29 GMT

خرم‌آباد|دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان تدوین شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۹۲۴۷

خرم‌آباد|دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان تدوین شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد. ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ حجت‌الله ناصر پور ظهر امروز در جلسه رابطین پژوهشی دفاع مقدس دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن همایش مرکز آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد بابیان اینکه در رابطه با دفاع مقدس در استان بسیار خوب عمل شده است اظهار داشت: دانشنامه نویسی سال 62 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان فرمودند دانشنامه را تدوین کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه دفاع مقدس یک دانش بر زمین‌مانده است که باید با تلاش مسئولان دانش برآمده از هشت سال دفاع مقدس را در استان لرستان ثبت و ضبط کنیم افزود: رابطین پژوهشی طلایه‌داران دفاع مقدس و جهادگران جهاد کبیر هستند و کار عظیمی را به عهده گرفته‌اند، هشت سال دفاع مقدس با کارزار زیبای آن سفرکردگان عشق با موفقیت سپری شد و امروز درنبرد پنهان فرهنگی هستیم و فرهنگ پایه و اساس یک جامعه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان بابیان اینکه چنانچه هویت سیاسی که در طول هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت ثبت و ضبط نشود زیر آتش و خمپاره‌های دشمن به فراموشی سپرده می‌شود عنوان کرد: عمده‌ترین هدف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال ارزش‌های تولیدشده در دفاع مقدس است که دربرگیرنده استکبارستیزی، ایمان و معنویت، جلوگیری از نابودی ارزش‌ها و شناخت فرصت‌ها است.

ناصر پور جلوگیری از انحراف مالکیت برآمده از ارزش‌های دفاع مقدس را یکی دیگر از اهداف بنیاد حفظ آثار دانست و تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هیچ‌گونه تفکر سیاسی و خاصی را دنبال نمی‌کند بلکه نظر گفتمان ولایت‌فقیه مطلقه را که همان راه مقام معظم رهبری است دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه رابطین پژوهشی عضو بنیاد حفظ آثار هستند بنابراین باید وظیفه سربازی خود را به‌جا آورده و با نوشتن دانش‌نامه از فراموشی دفاع مقدس جلوگیری شود؛ کار رابطین پژوهشی کار فرهنگی ارزشمندی است؛ 900 مدخل در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شناسایی‌شده که باید نقش تمام اقشار و نقاط استان را در دفاع مقدس ترسیم کنیم که در این راستا شورای هماهنگی دفاع مقدس به ریاست فرمانداران شهرستان جهت نوشتن نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس تشکیل‌شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابیان اینکه 10سال از تأسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان می‌گذرد گفت: اینکه چند ماه است به فکر تدوین و بررسی مداخل دانش‌نامه افتاده‌ایم بیانگر این است در این استان کسی به فکر نبوده و اولویت‌ها را گم‌کرده‌ایم، حاصل خون شش هزار و 300 شهید باید ثبت و ضبط شود ولی متأسفانه فرزندان این استان را محروم کرده‌ایم که بر ما چه گذشته است.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد