Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:51:47 GMT

مسئول انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی سال 2015 کشته شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۱۹۱۲

رسانه‌های هلندی گزارش داده‌اند: علی معتمد نام مستعار محمدرضا کلاهی صمدی، عامل یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در تاریخ ایران بوده است که در سال 2015 در هلند کشته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پارول هلند، علی معتمد مرد ایرانی که در سال 2015 در شهر المیره هلند کشته شد، به احتمال قریب به یقین همان محمدرضا کلاهی صمدی است که در 28 ژوئن سال 1981 با حمله به دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی تاریخی ایران را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کلاهی صمدی که عضو گروهک تروریستی منافقین بود، با نام مستعار علی معتمد در  المیره زندگی می‌کرد و متخصص برق بود. وی پیشتر به دلیل اقدامات تروریستی‌اش در ایران به اعدام محکوم شده بود.

روز هفتم تیر 1360 در ساعت 21 انفجار مهیبی در ساختمان مرکزی حزب جمهموری اسلامی در بهارستان روی داد که بر اثر شدت انفجار قسمت‌هایی از ساختمان فروریخت و موجب شهادت ده ‌ها تن از مقامات مملکتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چند تن از وزرا شد.

در این بین عامل اصلی انفجار حزب جمهوری اسلامی یعنی محمدرضا کلاهی توانست با فرار از مهلکه از کشور بگریزد و همچنان در خفا در کشورهای اروپایی زندگی کند. در ابتدا گمان می‌رفت که او نیز در انفجار کشته شده اما پس از تحقیقات مشخص شد که عامل اصلی بمب‌گذاری خود کلاهی بوده است.

محمدرضا کلاهی پس از پیروزی انقلاب به گروهک تروریستی منافقین پیوست و با حفظ این عضویت، ابتدا پاسدار کمیته انقلاب اسلامی خیابان پاستور شد و بعد با هدایت سازمان، به داخل حزب جمهوری اسلامی راه پیدا کرد. او در حزب ارتقاء یافت و مسوول دعوت‌ها برای کنفرانس‌ها و میزگردها و جلسات شد، ضمن آنکه مسوول حفاظت حزب نیز شد.

وی بمب را با کیف دستی خود به داخل جلسه حزب جمهوری اسلامی واقع در نزدیکی چهارراه سرچشمه تهران انتقال داد و دقایقی قبل از انفجار، از ساختمان حزب خارج شد. پس از انفجار نیز مدتی در منزل یکی از اعضای سازمان متبوع خود مخفی شد و نهایتا از طریق مرزهای غربی کشور به عراق منتقل شد و سپس به اروپا فرار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حادثه هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • آخرین گل ژاوی با پیراهن بارسلونا (لالیگا - 28 آوریل، 2015) / فیلم
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است