Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های هلندی اعلام کرده‌اند فردی به نام «علی معتمد» که در این کشور کشته شده است، در حقیقت همان «محمدرضا کلاهی صمدی» است که در حزب جمهوری اسلامی بمب‌گذاری کرده بود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های هلندی اعلام کرده‌اند فردی به نام «علی معتمد» که در این کشور به قتل رسیده است، در حقیقت همان «محمدرضا کلاهی صمدی» است که در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ در حزب جمهوری اسلامی بمب‌گذاری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رسانه‌ها این ادعا را به نقل از دادگاهی که برای دو نفر در هلند به اتهام قتل «علی معتمد» برگزار شده بود، مطرح کرده‌اند.

محمدرضا کلاهی صمدی، متولد ۱۳۳۸، دارای دیپلم ریاضی از «دبیرستان بامداد تهران» واقع در خیابان جمهوری، در هنگام بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی، دانشجوی رشته برق دانشگاه علم و صنعت تهران بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) درآمد اما اندکی بعد به دستور مسئولان مافوق خود به عنوان پاسدار به کمیته ولی‌عصر تهران در خیابان پاستور پیوست.

طولی نکشید که وی به داخل حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرد و اندکی بعد به عنوان مسئول حفاظت سالن برگزیده شد تا اینکه سرانجام در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ اقدام به بمب‌گذاری در مقر این حزب کرد. در این حادثه، آیت‌الله بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

اواخر سال ۹۲ بود که یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: «مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شدند.»

از سوی دیگر اواخر سال گذشته نیز، یکی از فعالین سیاسی چپ در گفتگو با صدای آمریکا با بیان جزئیاتی از قتل یک مرد ۵۶ ساله ایرانی در هلند گفت: «این فرد در ابتدا به "مرد ناشناخته" معروف شد و بعدها او را «علی معتمد» معرفی کردند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد علی معتمد نام دوم محمدرضا صمدی کلاهی است». وی شاهد مدعای خود را حضور برخی اعضای سابق سازمان منافقین در مراسم خاکسپاری این فرد عنوان کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل مورد استناد این فرد، وجود خال در کف پای فرد کشته شده است که پیش از این هم به عنوان یکی از مشخصه‌های کلاهی معرفی شده بود.

برخی منابع نیز می‌گویند، کلاهی در هلند تاجر مواد مخدر و اسلحه بود و از همین راه امرار معاش می‌کرد و در سال های اخیر نیز با وارد کردن حجم بالایی از مواد مخدر، به یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر در هلند تبدیل شده بود. ظاهرا کلاهی با برخی شرکای خود دچار اختلافات شدید شده بود و بارها توسط آنها تهدید به مرگ می‌شد و نهایتا طی حادثه‌ای توسط چند نفر در حین رانندگی در خیابان کشته شده و خودروی وی نیز به آتش کشیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی معتمد رسانه های هلندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، مارینو پوشیچ، دستیار سابق آرنه اسلوت، پیشنهاد این مربی هلندی برای فعالیت در باشگاه لیورپول را رد کرده است. پوشیچ یکی از مربیان فاینورد در زمان حضور علیرضا جهانبخش در این تیم بود.

لیورپول با وجود بررسی امکان مربیگری ژابی آلونسو و روبن آموریم پس از جدایی تابستانی یورگن کلوپ، در نهایت به آرنه اسلوت رسید. باشگاه هلندی فاینورد برای جدایی اسلوت مذاکرات را به خوبی طی کرد و هیچ مشکلی بین دو باشگاه وجود نداشت اما آن‌ها با جدایی دستیاران‌ این مربی موافقت نمی‌کنند.

به همین دلیل مشخص بود که یکی از اسامی مورد نظر اسلوت، پوشیچ است که پس از همکاری در فاینورد و آلکمار با سرمربی جدید لیورپول، در حال حاضر سرمربی شاختار دونتسک اوکراین است.

رسانه‌های اوکراینی تایید کردند که با این حال، مربی 52 ساله در شاختار احساس راحتی می‌کند و تمایلی به جدایی از این باشگاه ندارد. او تصمیم خود را به اسلوت اعلام کرده و قرار نیست عضو کادر مربیگری جدید لیورپول باشد.

با وجود مخالفت شدید فاینورد، اسیپکه هالشوف و روبن پیترز به عنوان دستیاران اسلوت به آنفیلد خواهند رفت. البته حضور آن‌ها منوط به دریافت مجوز کار در کشور انگلیس است. این دو مربی به پر کردن بخشی از جای خالی دستیاران یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • جانشین کلوپ از هلند می‌آید