Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- پرتابگر چکش ارومیه ای حاضر در المپیک ریو و قهرمان آسیا و ایران گفت: مصدومیت باعث تضعیف روحیه ام شده و با این وضعیت قادر به انجام پرتاب های قابل قبول برای ثبت رکورد ورودی هستم و در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حاضر نمی شوم.

کاوه موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصدومیت از ناحیه همسترینگ پای راست از مدتها قبل آزارم می داد ولی من بدون توجه به آن همچنان بدون وقفه به انجام تمرینات و حضور در مسابقات لیگ طلایی و اردوهای تیم ملی برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی ادامه می دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اکنون متوجه شدم که سلامتی بسیار مهم تر از هر چیز دیگر است و با این وضعیت باید به جای انجام تمرینات سخت و نفس گیر فرصتی برای خود فراهم آورم تا از نظر روحی و جسمی به استراحت بپردازم.
وی ادامه داد: ثبت رکورد 68 متر و 57 سانتی متر در رقابت های لیگ طلایی ایران که حکم انتخابی تیم ملی و کسب سهمبه بازی های آسیایی را نیز دارد، در خور شان و جایگاه من نیست زیرا من رکورددار پرتاب بالای 77 متر هستم و مصدومیتی که دچارش شده ام مانع از به نمایش گذاشتن تمام توانم در این رقابت ها شده است.
نایب قهرمان بازی های آسیایی 2010 گوانگجو با اشاره به اینکه در تمرینات، پرتابی معادل 77 متر نیز داشته است، گفت: حتی اگر با این وضعیت مصدومیتی که دارم راهی بازی های آسیایی جاکارتا شوم مطمئنم که نخواهم توانست در حد و اندازه های خود ظاهر شوم و از عنوان نایب قهرمانی 2010 گوانگجو خود دفاع کنم و این امر برایم سخت و درد آور است.
موسوی گفت: تصمیم گرفته ام مدتی به دور از هر گونه دغدغه ورزشی به استراحت بپردازم و تنها با انجام تمرینات بدنسازی اقدام به بازسازی روحیه خود از نظر جسمی و روحی کنم.
رکورددار پرتاب چکش ایران افزود: من در مسابقات برای تحمل فشار تمرینات و مسابقات تنها از پای چپم استفاده می کردم و این امر برایم بسیار آزار دهنده و زجر آور بود.
وی از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، فدراسیون و هیات دو و میدانی استان در فراهم کردن زمینه تمرین مناسب و حمایت از این ورزشکار ملی پوش قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، میرکاوه موسوی متولد 1364 است و رکورد پرتاب چکش ایران، مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدالهای نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
میرکاوه موسوی از ورزشکاران ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
موسوی 15 بار رکورد ایران را شکسته و موفق شده رکورد کشور را از 64 متر به 75 متر ارتقا دهد.
شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران است و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی پدر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم) در این رشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است که ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرینات تدارکاتی خود در این محل اردو می زنند.
صادق موسوی پدر کاوه موسوی مدت 40 سال است که در این رشته فعالیت دارد و دارنده چندین عنوان قهرمانی کشور و نایب قهرمانی مسابقات ارتشهای جهان (سیزم) در دهه های 50 و 60 را در سابقه ورزشی خود دارد.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
7156/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش پرتاب چكش كاوه موسوي بازي هاي آسيايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، یانیک سینر برنده گرنداسلم استرالیا 2024 در مسابقات سری مسترز رُم (ایتالیا) شرکت نخواهد کرد.

تنیسور ایتالیایی شماره دوی جهان با انتشار پیامی در صفحه‌ شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «نوشتن این پیام آسان نیست، اما پس از صحبت با پزشکان درباره مشکلات لگن، باید اعلام کنم که نمی‌توانم در رُم بازی کنم. بدیهی است که من بسیار متأسفم که نتوانستم برای یکی از تورنمنت‌های موردعلاقه‌ام آماده شوم. خیلی دوست داشتم برگردم و در خانه برابر مردم ایتالیا رقابت کنم. از حمایت شما متشکرم، من واقعاً از آن قدردانی می‌کنم! حالا با تیم و پزشکانم کار خواهم کرد تا برای گرنداسلم رولان گاروس آماده شوم».

دیگر خبرها

  • ادامه تمرینات تیم ملی والیبال با ۱۸ بازیکن
  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • ترکیب تیم ملی والیبال ایران کامل شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی