Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الهام فخاری روز سه شنبه در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شهرداری که برنامه گذر از یک سازمان خدماتی به سوی یک نهاد اجتماعی را انتخاب کرده است زمینه‌های آشکاری وجود دارد که بستر استثمار و سود جویی از کودکان در مشاغل سخت به ویژه جمع آوری پسماند فراهم شده است.
وی در توضیح وضعیت زیست این کودکان افزود: برخی پیمانکاران شهرداری، کودکان زباله گرد را به کار می‌گیرند و از آنان به عنوان نیروی کار ارزان سوء استفاده می‌کنند و این کودکان در همان کارگاه‌های تفکیک پسماند می‌خوابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فخاری تصریح کرد: محل زندگی و کار این کودکان در گاراژهای پر از زباله و در سیطره حشرات موذی و بوی ناخوشایند است.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، محل زندگی این کودکان و نوجوانان به بستری خطرناک برای آزارهای روحی، جسمی و جنسی آنها تبدیل شده و این کودکان علاوه بر بیماری‌های عفونی، در معرض ریسک انواع آزار جنسی هم قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام‌شده، تعدادی از این کودکان به بیماری‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، حصبه، کزاز، اسهال خونی، انگل‌های روده‌ای، سالک پوستی، زانودرد و کمردرد مبتلا شده‌‌اند، اما شانس مداواشدن را ندارند.
رییس کمیته اجتماعی شورا با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها در جهت منع به‌کارگیری کودکان و نوجوانان توسط پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری، گفت: ضروری است در سازمان مدیریت پسماند دستورالعمل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از به کارگیری کودکان در خدمات دفع و تفکیک پسماند تهیه شود و با جدیت تمام بازنگری در دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه این کودکان با پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری کار می‌کنند، متولیان امر در شهرداری باید بر این شرکت‌ها نظارت بیشتر و دقیق‌تر داشته باشند و ضروری است شهرداری تهران فهرست شرکت‌های طرف قرارداد در حوزه جمع آوری، دفع و تفکیک پسماند را در اختیار وزارت کار قرار دهد تا از طریق بازرسی ادارات کار نسبت به بازرسی از این کارگاه‌ها و شرکت‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است به استناد ماده 85 قانون کار نسبت به مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های محیط کار و کارگاه‌های تفکیک زباله اقدام لازم انجام شود و کارگاه‌ها مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شوند.
رییس کمیته اجتماعی با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با پیمانکارانی که در موضوع به‌کارگیری کودکان و نوجوانان، متخلف هستند گفت: انتظار داریم که شهرداری به عنوان مسئول مستقیم نظارت بر پیمانکاران خود با شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد که نسبت به‌کارگیری کودکان در زباله‌گردی و تفکیک زباله فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی انجام دهد و از انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها خودداری کند.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جلسه علنی حشرات شورای اسلامی شهر تهران کودکان کودکان و نوجوانان تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»