Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:05:10 GMT

نتایج بد در انتخابات برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۳۷۸۷

نتایج بد در انتخابات برای آمریکا

حدود سه هفته از انتخابات پارلمانی لبنان می‌گذرد، اما تا کنون کاخ سفید یا وزارت امور خارجه آمریکا، پیام تبریکی که در آن نتایج انتخابات را به لبنانی‌ها تبریک بگویند، صادر نکردند. تنها سفارت آمریکا در بیروت در پیامی به لبنانی‌ها برگزاری انتخابات را تبریک گفت، اما اشاره‌ای به نتایج نکرد.

روزنامه صبح نو: العربیه در گزارشی که به تحلیل نتایج انتخابات پارلمانی لبنان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود سه هفته از انتخابات پارلمانی لبنان می‌گذرد، اما تا کنون کاخ سفید یا وزارت امور خارجه آمریکا، پیام تبریکی که در آن نتایج انتخابات را به لبنانی‌ها تبریک بگویند، صادر نکردند. تنها سفارت آمریکا در بیروت در پیامی به لبنانی‌ها برگزاری انتخابات را تبریک گفت، اما اشاره‌ای به نتایج نکرد.
واشنگتن همچنین پیامی رسمی پس از انتخاب مجدد نبیه بری به ریاست پارلمان لبنان یا انتخاب سعد حریری به ریاست دولت آینده، صادر نکرد.
شاید پرسش بزرگی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند، مرتبط با جهت‌گیری لبنان، این کشور کوچک، در سایه تاثیر رو به افزایش ایران در این کشور و نتایج انتخابات پارلمانی باشد.
وزارت امور خارجه آمریکا در ماه‌های گذشته، در آرامش، سیر روند انتخابات را دنبال می‌کرد و اطمینان داشت که در نهایت، حزب‌الله و متحدانش نمی‌توانند یک سوم دولت را از آن خود کنند. یک مقام مسوول آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در این زمینه به العربیه گفت: «معتقد نیستیم که میزان قوا در دولت آینده با دولت پیشین تفاوت داشته باشد.» او افزود: «تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان در جریان است و این روند را زیر نظر داریم.»
با وجود این اظهار نظر، العربیه به نقل از منابع خود دریافت که سفارت آمریکا در بیروت اکنون به این نتیجه رسیده که نتایج انتخابات لبنان «بدتر» از چیزی است که پیش‌بینی کرده بود.
طبق نتایج به‌دست آمده، فراکسیون حزب‌الله کوچک‌تر نشد. فراکسیون جنبش امل به ریاست نبیه بری هم‌پیمان حزب‌الله، اما بزرگ‌تر شد. شمار بیشتری از نمایندگانی که از نزدیکان به دولت سوریه و نظام اسد به‌شمار می‌آیند، وارد پارلمان لبنان شدند. شمار نمایندگان فراکسیون سعد حریری کم شد. سدی که در برابر نفوذ ایران و نظام سوریه در لبنان وجود داشت هم ضعیف‌تر از پیش شد.
آمریکا سعد حریری را هم‌پیمانی برای خود می‌دانست که در دام نفوذ ایران و حزب‌الله نمی‌افتد، به‌ویژه این‌که برخی از اعضای حزب‌الله، به اتهام ترور پدرش رفیق حریری در سال‌۲۰۰۵ به‌صورت غیابی محاکمه می‌شوند. اما اکنون جریان المستقبل که ریاست آن را سعد حریری بر عهده دارد، محبوبیت و در نتیجه تعداد زیادی از کرسی‌های خود را در پارلمان از دست داده، مساله‌ای که باعث شد متحدان نظام سوریه و ایران، با به‌دست آوردن کرسی‌های بیشتر، نفوذ خود را در لبنان توسعه دهند؛ آن هم هنگامی که ایالات متحده در پی مقابله با تهران و از میان بردن نفوذش در جهان عرب است.
دولت آمریکا اکنون در انتظار تشکیل دولت لبنان است تا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه حزب‌الله تصمیم‌گیری کند. کنگره آمریکا هم خود را برای تصویب نسخه دوم قانون تحریم‌ها علیه حزب‌الله، آماده می‌کند.
آمریکا تصویب این قانون را در کنگره به تاخیر انداخت به‌ویژه این‌که وزارت امور خارجه و الیزابت ریچاردز سفیر آمریکا در بیروت، در سال‌۲۰۱۷ کنگره را متقاعد کرده بودند که باید به لبنانی‌ها فرصت داد تا انتخابات برگزار کنند. آن‌ها امید داشتند که این انتخابات، حزب‌الله و متحدان نظام سوریه را تضعیف کند و حریری قوی‌تر ظاهر شود. اما آن‌چه روی داد عکس آن بود و اکنون سفیر آمریکا احساس می‌کند که دلیلی برای تاخیر در تصویب قانون وجود ندارد.
همزمان دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، برداشتن گام‌هایی قاطع علیه حزب‌الله را آغاز کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در روز‌های اخیر، بعضی اعضای این حزب‌ها را در فهرست تروریست‌ها قرار داد.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا در این‌باره به العربیه. نت گفت: «ضربه زدن به توانایی‌های تروریستی و نظامی حزب‌الله، اولویت دولت آمریکا است.»
او ادامه داد: «ترامپ از ابتدا درباره نگرانی‌مان از فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله و عملیات تنش‌آفرینش در منطقه و همچنین عملیات جنایتکارانه‌اش، سخن گفته بود.»

موافقت پارلمان عراق با لغو نتایج انتخابات در خارج ازکشور
پارلمان عراق در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه خود رأی به لغو نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در خارج و رأی‌گیری مشروط در اردوگاه‌های آوارگان در الانبار، صلاح‌الدین، نینوا و دیالی داد.
بر اساس این گزارش نمایندگان پارلمان عراق همچنین به بازشماری دستی ۱۰‌درصد از آراء ریخته‌شده به صندوق‌های اخذ رأی در مراکز انتخاباتی رأی مثبت دادند و در‌صورتی‌که در نتایج این روند تفاوتی به نسبت ۲۵‌درصد دیده شود تمام آراء استان‌های عراق به‌صورت دستی بازشماری خواهد شد.
بیش از ۸۰۰‌هزار عراقی در کشور‌های عربی و غیر عربی در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کردند. در‌صورتی‌که این نتایج ملغی اعلام شود، بسیاری از نمایندگان پیروز انتخابات کرسی‌های خود را از دست خواهند داد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RrA

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا لبنان کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت