Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر حسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تاثیرپذیری نرخ بلیت قطار از افزایش قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری که شرکت‌های غیردولتی هستند درخواست افزایش بهای بلیت قطار را به راه آهن داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شرکت‌ها برای افزایش نرخ بلیت چند درصد است، گفت: درخواست شرکت‌ها براساس میزان نرخ تورم و افزایش نرخ برخی از هزینه‌ها و ضریب آنها است که هنوز رقم دقیقی محاسبه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست شرکت‌های ریلی بر مبنای دستورالعمل شرکت راه آهن ارزیابی و بررسی می‌شود و در نهایت براساس این دستورالعمل درباره افزایش قمیت بلیت قطار تصمیم خواهیم گرفت.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه قیمت بلیت قطار از سال 94 تا به امروز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است، گفت: تا پایان هفته آینده درباره افزایش قیمت بلیت قطار تصمیم خواهیم گرفت در صورت تصویب و موافقت هیات مدیره راه آهن، افزایش قیمت‌ها از ابتدای تابستان اعمال خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: البته احتمال دارد افزایش بهای بلیت تصویب شود اما در این بازه زمانی (همزمان با شروع سفرهای تابستانی) به اجرا نرسد.

وی همچنین درباره اخرین تصمیم‌گیری‌ها برای رتبه‌بندی قطارهای مسافری گفت: دستورالعمل رتبه بندی قطارها نهایی شده و تصویب آن در دستور کار هیات مدیره راه آهن قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه رتبه بندی قطارها به محض تصویب به اجرا می‌رسد، گفت: در صورت اجرای این طرح، قیمت بلیت قطار براساس رتبه آن مشخص خواهد شد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش نرخ بلیت قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد

تین نیوز

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری در دو ایالت پیشاور و راوالپیندی این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نشریه تریبیون پاکستان، راه آهن پاکستان نخستین تور سافاری ریلی خود به نام قطار «خورد» خبر داده که تحولی بزرگ در نحوه درآمدزایی بخش ریلی این کشور محسوب می شود.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان نیز با اعلام این خبر گفت که این قطار از ایستگاه پیشاور کانت آغاز به حرکت کرده و پس از عبور از شهرهای پیشاور، نوشرا و جهانگیرا به سمت ایستگاه تاریخی آتوک خورد روانه خواهد شد که تاریخ ساخت آن به دوره استعمار بریتانیا بازمیگردد.

به گفته وزیر راه آهن پاکستان، مسافرین این قطار در طول سفر، مناظر زیبایی پیش روی خود خواهند داشت که به عنوان مثال، می توان به عبور قطار از پل فلزی تاریخی روزخانه ایندوس اشاره کرد که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۸ بازمیگردد.

عبور قطار از مناطق حفاظت شده و امکان تماشای گونه های مختلف جانوری حیات وحش پاکستان منجر به آن شده تا راه آهن پاکستان، از «قطار خورد» به عنوان قطار سافاری یاد کند. نقطه پایانی سفر این قطار نیز در موزه ریلی آتوک خورد است که می تواند نظر مخاطبین را به خود جلب نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟