Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@02:49:13 GMT

اهدای قرآن کتابت شده در زرند به موزه آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۵۰۰۵

اهدای قرآن کتابت شده در زرند به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از فرمانداری زرند، محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی زرند دیروز سه‌شنبه، 8 خرداد با تبین اهداف طرح کتابت قرآن کریم در زرند گفت: علاوه بر ارزش فرهنگی و معنوی، این اثر از حیث کوتاه‌ترین زمان کتابت قرآن می‌تواند نام زرند را پرآوازه کند.
وی افزود: افتخار این طرح به 604 شهروند زرندی اختصاص خواهد یافت که هر کدام یک صفحه از قران را در زمان 30 دقیقه در شب 23 ماه مبارک رمضان و در یک همایش معنوی بزرگ در محل حسینه ثارالله کتابت خواهند کرد و در هر صفحه نام کاتب به‌عنوان یک سند پرافتخار در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسلامی تصریح کرد: پس از کتابت نیز طی یک مراسم خاص، این قرآن به موزه قرآن آستان قدس رضوی اهدا می‌شود تا به‌عنوان یک سند افتخار زرندی‌ها باقی و در معرض بازدید قرار گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی زرند بیان کرد: طی فراخوانی عمومی این موضوع را به شهروندان منتقل خواهیم کرد و افرادی که زودتر بتوانند فرم ثبت نام را تکمیل کنند در این طرح مشارکت داده می‌شوند و لیست دوم نیز به‌عنوان لیست ذخیره در نظر گرفته می‌شود تا در صورت عدم حضور یک یا چند نفر متقاضی بتوانند شانس حضور در این اتفاق منحصر به‌فرد را پیدا کنند.
وی شرط حضور را مراجعه حضوری علاقه‌مندان در وقت اداری و در اداره میراث فرهنگی زرند واقع در خیابان توکلی تا زمان حد نصاب اعلام کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فعالیت های قرآنی اسلامی میراث فرهنگی رمضان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان اجرا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد ناظم رضوی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت و تبدیل به موزه «پرواز» آشیانه پرواز قلعه مرغی که اولین فرودگاه شهر تهران است را در سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در فاز اول این پروژه بحث مرمت اضطراری مطرح است که در این راستا سازه هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و آسیب دیده اند را مرمت می کنیم. پس از تکمیل مرمت اضطراری بحث تبدیل این آشیانه به موزه پرواز را خواهیم داشت.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه پروژه البرز لشگرک نیز یکی از پروژه هایی است که سال هاست در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار و همکاری بخش های مختلف شهرداری به خصوص در بحث های مالی، عملیات مرتبط با تکمیل فضای تجاری این پروژه به پایان رسیده است و به زودی مجموعه البرز لشگرک به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۲ پروژه در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، بیان کرد: برنامه ریزی عملیاتی برای فضاهای فرهنگی شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات، ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان برای آینده زیرساخت های فرهنگی شهر تهران اجرا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه