Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
محققان بار دیگر اذعان می‌کنند که مصرف داروهای ضدافسردگی موجب افزایش وزن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، همه پزشکان و متخصصان در مورد ارتباط مصرف داروهای ضدافسردگی و چاقی آگاهی دارند و بیماران هم این موضوع را می‌دانند.

طبق نتایج این مطالعه جدید، بیمارانی که داروی ضدافسردگی مصرف می کنند ۲۱ درصد بیش از دیگران با اضافه وزن ۲ تا ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلوگرمی مواجه هستند.

به گفته محققان کالج کینگ لندن، این مطالعه اثبات نمی‌کند که داروهای ضدافسردگی موجب اضافه وزن می‌شوند بلکه فقط ارتباط آن را توضیح می‌دهند.

دکتر «رافائل گافور»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بیماران باید توجه داشته باشند که نباید به خاطر چاق شدن مصرف داروهای‌شان را متوقف کنند. آنها باید در این مورد با پزشک متخصص‌شان مشورت نمایند.»

وی در ادامه عنوان می‌کند که افزایش ریسک اضافه وزن در دو تا سه سال مصرف متوالی این داروها به اوج می رسد و تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

به گفته محققان، در بین افراد دارای اضافه وزن، مصرف داروهای ضدافسردگی ریسک چاقی را تا ۲۹ درصد افزایش می‌دهد.

محققان به این دسته از بیماران تاکید می‌کنند که باید در زمان مصرف داروهای ضدافسردگی، رژیم غذایی سالم داشته و بیشتر ورزش کنند.

در این مطالعه ۱۲ داروی ضدافسردگی متداول مورد بررسی قرار گرفت: Remeron، Cymbalta، Zoloft، Effexor، Celexa، Prozac، Lexapro، Desyrel، Elavil، Paxil، Pamelor و Prothiaden.

در همین زمینه: کاهش ۶۰ درصدی باروری در مردان افسرده افزایش رو به گسترش افسردگی در بین جوانان آمریکایی ارتباط منطقه حافظه در مغز با اضطراب و افسردگی افسردگی بلندمدت به ساختار مغز آسیب می‌رساند اضطراب نشانه اولیه بیماری آلزایمر در سالمندان کاهش احساس بی‌قراری و افسردگی با مصرف منظم ۱۰ ریزمغذی چاقی و اضافه وزن عامل بروز افسردگی ورزش منظم به مقابله با افسردگی کمک می‌کند یک ساعت ورزش در هفته از افسردگی پیشگیری می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی