Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:05:12 GMT

دستور پخت شوید پلو با میگو

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۸۸۴۰

دستور پخت شوید پلو با میگو

برای تهیه این میگو پلو ابتدا باید برنجشو آماده کنیم و دم بذاریم و بعد بریم سراغ پخت میگو، چون میگو ظرف کمتر از نیم ساعت آماده میشه و بنابراین تا برنج دم بیاد میگو هم آماده است، پس برنجی رو که از قبل خیس کردیم رو با مقدار کافی نمک داخل آب جوش میریزم و وقتی به اندازه کافی نرم شد آبکشش میکنیم

سرویس سبک زندگی فردا: درسته که غذا‌های دریایی خیلی لذیذن، اما به نظر من میگو یه سر و گردن از همشون بالاتره … از بین غذا‌هایی هم که با میگو درست میشه هم انواع میگو پلو‌ها یه چیز دیگه ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تا به حال طرز تهیه چند مدل میگو پلو رو براتون گذاشتم مثل میگو پلو با کشمش و میگو پلو با سبزی و در این مطلب هم طرز تهیه یه مبگو پلو خوشمزه دیگه رو براتون میذارم که به نظرم میارزه همشونو امتحان کنین.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با میگو
۲ پیمانه برنج خام
۳ الی ۴ قاشق غذاخوری شوید خشک یا شوید تازه خورده شده
۴۰۰ گرم میگو
۱ عدد پیاز
۱ قاشق مربا خوری سیر خورد شده
زعفران به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه شوید پلو با میگو
برای تهیه این میگو پلو ابتدا باید برنجشو آماده کنیم و دم بذاریم و بعد بریم سراغ پخت میگو، چون میگو ظرف کمتر از نیم ساعت آماده میشه و بنابراین تا برنج دم بیاد میگو هم آماده است، پس برنجی رو که از قبل خیس کردیم رو با مقدار کافی نمک داخل آب جوش میریزم و وقتی به اندازه کافی نرم شد آبکشش میکنیم حالا برنج آبکش شده رو داخل یه کاسه بزرگ ریخته و با شوید و کمی زعفران دم کرده مخلوط میکنیم تا به صورت یکنواخت همه جای برنج به شوید و زعفران آغشته بشه.

مخلوط کردن برنج و شوید

کف قابلمه مورد نظرمون کمی روغن ریخته و بعد مخلوط برنج رو داخلش میریزیم. برای اینکه برنجمون بعد دم کشیدن خشک نشه کمی کره هم روی سطح برنج میذاریم و بعد حدود یک سوم فنجون آب دور تا دور برنج میدیم و برای مدت نیم ساعت تا سه ربع دمش میذاریم. تا برنج دم بیاد میگومون رو حاضر میکنیم.

چطور میگو رو طبخ کنیم
ابتدا پیازی که داشتیم رو به صورت نگینی خورد کرده و با کمی روغن تفت میدیم.

تفت دادن پیاز

وقتی پیاز نرم شد سیر رنده شده و زرچوبه رو بهش اضافه کرده و باز مواد رو با هم تفت میدیم، ولی نباید بذاریم خیلی سرخ بشن، چون قراره میگو هم داخل همین مواد بپزه و اگه خیلی سرخ شده باشن تا پختن میگو میسوزن.

اضافه کردن سیر

حالا میگو رو اضافه میکنیم و کمی تفتش میدیم تا میگو خودشو جمع کنه.

اضافه کردن میگو

در نهایت به مقدار کافی زعفرون دم کرده، نمک و فلفل سیاه یا قرمز اضافه میکینم و باز مواد رو با هم تفت میدیم تا آب زعفرون خوب کشیده بشه و میگو هم سرخ بشه.

اضافه کردن زعفران و فلفل

حالا همینطور که میبینین میگو آبش رو کشیده، رنگ گرفته و سرخ شده.

سرخ شدن میگو

دیگه کاری نمونده تا برنج دم بیاد و میگو پلوی خوشمزه مون رو سرو کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Rtv

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد و این شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم را ثبت کرد.

به این ترتیب قرار است فیلم سینمایی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد از دوم خرداد روی پرده سینماها اکران شود.

طبق اعلام شورا، پخش این فیلم بر عهده تهیه‌کننده فیلم است.

همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» روی پرده می‌رود.

فیلم «عطرآلود» دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین،کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در آن بازی کرده‌اند.

هادی مقدم‌دوست سال ۱۴۰۱ پس از هفت سال، سومین فیلم سینمایی خود را با نام «عطرآلود» و به قلم حسین حسنی ساخت که یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است و در ادامه سینمای مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

در فیلم کمدی «تگزاس ۳» پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران فیلم جدید اطیابی معرفی شده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903310

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید