Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ «سامانه ستاد ملی صبر» امروز چهارشنبه نهم خرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه به صورت رسمی رونمایی شد.

این مراسم قرار بود رأس ساعت 10 شروع شود، اما ساعت 11:10 آغاز شد و خبرنگاران و حاضران صبورانه منتظر شروع برنامه ماندند، اما حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به این مراسم رونمایی نیامد و مراسم بدون حضور وی برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام صادقی در این مراسم با اشاره به اینکه واژه «صبر» مخفف صلح، بخشایش و رضایت است، گفت: صبر لازمه همه این سه مفهوم است. اگر در مسیر صلح و بخشایش صبوری نکنیم توفیق نخواهیم داشت؛ برای رضایت هم صبر لازم است چون انسان از حق خود می‌گذرد و در برابر آنچه از دست داده است صبوری می‌کند.

برگزاری همایش‌های استانی صبر در سراسر کشور

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به همکاری تعداد زیادی از نهادها از جمله ستاد دیده کشور، انجمن حمایت از زندانیان و ...، گفت: همایشی که در پایان سال 95 برگزار شد نماد وحدت همه قوای کشور در مسئله صبر است و هدف این است که این مسیر ادامه پیدا کند. ستاد صبر متعلق به قوه قضائیه نیست بلکه متعلق به همه مردم است و در سال گذشته نیز 12 همایش استانی برگزارشد تا همه کشور با مسئله صلح، بخشایش و رضایت درگیر باشند. در سال جاری نیز در نقاط مختلف کشور چنین همایش‌‌هایی برگزار خواهدشد.

وی در خصوص نحوه عملکرد سایت صبر، گفت: زندانیان غیر عمد و خانواده‌های آنها که نیاز به کمک دارند از طریق نهادهای مسئول در این سایت معرفی می‌شوند و بخشی از مشخصات آنها به مردم اعلام می‌شود(بدون ذکر نام)، این سامانه به نظام بانکی کشور وصل است و هر کس هر چه قدر که می‌خواهد به هر شخصی که می‌خواهد می‌تواند کمک کند و پیامک میزان کمک به فرد یاری‌کننده ارسال می‌شود. این کمک‌ها هم اصلاً به قوه قضائیه وارد نمی‌شود بلکه مستقیماً به حساب ستاد دیده کشور واریز و فرد آزاد می‌شود. ما به صورت مستقیم در مباحث ورود نمی‌کنیم اما تلاش می‌‌کنیم صبر را فرهنگ‌سازی کنیم.

حکم زندان و حبس، اسلامی نیست از قوانین فرانسه وارد شده است

حجت‌الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه در خصوص حکم حبس و زندان، بر قوانین نیز نقد داریم، گفت: قوانین ما چندان هم اسلامی نیستند و ما میراث‌دار وضعیتی هستیم که از قبل در کشور وجود داشته است. حکم حبس و زندان از نظام حقوقی فرانسه و از غرب وارد نظام قضایی ما شده و در فرانسه است که اصل را بر زندانی کردن مجرم می‌گذارند؛ البته خواسته‌اند این وضعیت را تغییر دهند به همین دلیل احکام جایگزین را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که سایر مجازات‌ها را ایجاد کنیم. پیامبر(ص) با اسرا که آنها هم زندانی بودند شرط کردند که اگر 10 مسلمان را باسواد کنند آنها را آزاد می‌کنند؛ این فرهنگ اسلام است.

باید از مجازات تازیانه که در اسلام آمده دفاع کنیم

حجت‌الاسلام صادقی به احکام مجازات بدنی هم اشاره و اظهار کرد: مجازات بدنی مؤثرتر از زندان است. باید از مجازات تازیانه که در اسلام مطرح شده دفاع کنیم. اکنون در غرب هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید تجدیدنظرهایی در قوانین صورت گیرد و کتاب‌هایی نیز در این زمینه نوشته شده که قرار است ترجمه و منتشر شود.

زندان آموزشگاه جرم است

وی با تأکید بر اینکه مجازات زندان مجازات خوبی نیست و زندان آموزشگاه جرم است، گفت: کارهای فرهنگی و قرآنی خوبی در زندان‌ها صورت می‌گیرد اما این کلاس‌ها فقط چند ساعت است در حالی که تمام شبانه‌روز را زندانیان با هم هستند و جرائم مختلف را از هم یاد می‌گیرند در حالی که می‌توان مجازات‌های اجتماعی، بدنی، سیاسی، انواع محرومیت‌ها و ... را جایگزین حبس کرد.  

معاون فرهنگی قوه قضائیه از افزایش توجه قضات به مجازات‌های جایگزین هم سخن گفت و اظهار کرد: خوشبختانه مجازات‌های جایگزین خوبی از سوی قضات مطرح می‌شود که سازنده هستند.

پس از سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی، به صورت رسمی سایت ستاد ملی صبر به آدرس sabr.ir رونمایی و حجت‌الاسلام صادقی با پرداخت 963 هزار تومان باقی‌مانده بدهی همسر یک زن سرپرست خانوار با همراهی شش نفر دیگری که قبلاً به این خانم کمک کرده بودند، موجب تسویه بدهی و آزادی همسر «الینا» شدند.

حجت‌الاسلام صادقی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص تجاوز صورت گرفته به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران، گفت: به طور طبیعی هر یک از اینگونه اقدامات شرم آور همه را آزرده کرده است. ما هم به شدت آزرده هستیم از اینکه از گوشه‌ای از این کشور در یک مدرسه که محل تربیت است، خلاف تربیت رخ داده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً دستگاه قضائی وقتی که شکایتی به آن برسد و مطلع شود از چنین مسائلی بلافاصله اقدام می‌کند، منتهی به دلیل جریحه‌دار شدن عواطف عمومی حضرت آقا پیامی داده‌ و دستور داده‌اند که به این پرونده به صورت ویژه رسیدگی شود و طبیعتاً با سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود. پرونده تشکیل و اکنون در دادسرا است، در حال انجام تحقیقات هستند و با سرعت هم دارند کار را پیگیری می‌کنند.

صادقی در پایان گفت: دادستان تهران هم اطلاعیه و توضیحات لازم را در روزهای گذشته داده‌اند و طبیعتاً با دستور مقام معظم رهبری سرعت کار حتماً جدی‌تر و بیشتر خواهدشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی ستاد ملی صبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر

اساتید و کادر مدرسه علمیه منتظریه شهر گنبد کاووس در مدرسه پسرانه شهید اسدی در جمع دانش آموزان نوجوان حضور پیدا کردند و ویژه برنامه‌هایی مانند مشاوره و طرح اصطفا را برگزار کردند. این برنامه با هدف تبیین و تشریح شرایط چگونگی ورود به حوزه علمیه برای دانش آموزان علاقه‌مند به اجرا درآمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از این مراسم به اشتراک گذاشت که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - گلستان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر