Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباط تلفنی مراکز مخابراتی پاسداران و شهیدرمضانی تهران برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از امروز ( شنبه) مختل می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین از مخابرات منطقه تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات پاسداران با پیش شماره های 2254 تا 2259، 2276 تا 2279 و 2665 در محدوده خیابان های محبوب دانش، جهان تاب و بهرامی به مدت 72 ساعت با ختلال روبرو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مرکز مخابرات شهید رمضانی از ساعت 24، ارتباطات چهار ساعت با اختلال همراه است.

در عملیات کابل برگردان، کابل های قدیمی و مسی با فیبر نوری تعویض می شود.

انتقال داده با سرعت بیشتر، قیمت ارزان تر، ظرفیت بالاتر، جلوگیری از تداخل هنگام عبور سیگنال های الکتریکی، مصرف پایین برق و پایداری شبکه از مزیت های کابل های فیبرنوری نسبت به کابل های مسی است.

البته کابل برگردان همیشه به معنی تعویض کابل ها نیست، بلکه به مجموعه تغییرات روی بستر مخابراتی نیز است که سبب قطع ارتباط مشترک شود می شود.

تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان می دهد شمار خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان 96 به 30 میلیون و 944 هزار و 169 مورد رسید.

براساس این گزارش، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال 1386 تا پایان پارسال در حالی به رقم 38.71 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب 33.43 درصد بود.

رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.71 نشان می دهد که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 169 میلیون سیمکارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای برای ارتباط مردم با یکدیگر است.

شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور در حالی تا پایان اسفندماه پارسال به 11 میلیون و 722 هزار و 702 مورد رسید که این میزان تا پایان اسفندماه 1395، 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بود.

شمار تلفن همگانی کشور تا پایان سال 1395 نزدیک به 115هزار و 764 دستگاه بود که این میزان تا پایان پارسال به 107 هزار و 417 مورد کاهش یافت.

در گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است تا پایان پارسال 49 هزار و 240 روستا از خط تلفن خانگی بهره مند شدند. این میزان تا پایان اسفندماه 1395، 49 هزار و 29روستا بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلفن ثابت اختلال تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس