Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - امام جمعه موقت تهران گفت : استکبار ستيزي اصل مهم حرکت انقلابي مردم ايران است و اين تفکر هيچ گاه از مردم ايران دور نمي شود.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد روز چهارشنبه در همايش قيام 15 خرداد که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين برگزار شد اظهار کرد: امام راحل همواره بر اين امر که 15 خرداد مبداء انقلاب اسلامي بوده تأکيد داشتند چرا که انقلاب اسلامي ملت ايران متأثر از حوادث و رويدادهاي گوناگوني که در حرکت ايران اسلامي تأثيرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : يکي از اصول اساسي و ويژگي هاي کليدي انقلاب اسلامي مبدا آن در 15 خرداد 42 است که در نقش مردم ورامين و پيشوا و شهداي شما در تثبيت اين مبدا ، بسيار برجسته است .
وي اظهار کرد: مردم ورامين قبل از مجاهدت بازاريان تهران ، قيام مردم قم ، تبريز ، قزوين و ديگر نقاط ايران به راه افتاده و با حرکتي حماسي و پرشور ، قيام شهادت طلبانه خود را به راه انداختند تا پايه هاي اصلي انقلاب اسلامي شکل گيرد.
وي با اشاره به علل شکل گيري قيام 15 خرداد گفت: اگر فرياد بلند امام و دستگيري ايشان نبود با اين حرکت عظيم و مهم سياسي روبرو نمي شديم ، بنابراين حرکت 15 خرداد يک حرکت ديني و اسلامي ناب و متأثر از انديشه سياسي اسلام و تفکرات مرجعيت ديني و اسلامي است و اين مهم ترين نکته اي است که امام همواره بر آن اصرار داشند
ابوترابي افزود : انقلاب اسلامي ملت ايران ، هويتي ديني و اسلامي خود را از عالي ترين سطح و بالاترين نقطه تفکر اسلامي يعني مرجعيت ديني به دست آورده است .
وي حرکت ناب منطبق با آموزه ها و مباني ديني را به عنوان ديگر ويژگي حرکت 15 خرداد ياد کرد و افزود : قيام 15 خرداد برآمده از يک جريان اسلامي و ديني ناب الهام گرفته که به دست توده هاي مردم جامعه بارور شد، آنان که به فرياد امام پاسخ دادند احزاب و جريان هاي سياسي نبودند بلکه توده هاي مردمي از تمامي اقشار مخاطب امام قرار گرفته و پرچم اين قيام را در دست گرفتند.
امام جمعه موقت تهران افزود : تا امروز نيز انقلاب اسلامي بر شانه هاي قدرتمند مردم و بربصيرت ديني ، سياسي و اسلامي آن ها تکيه دارد.
ابوترابي گفت : حرکت امام و انقلاب اسلامي بر اين اصل استوار شده که ملت بزرگ ايران اسلامي هرگز نمي توانند شاهد حضور استکبار و مزدوران او در دنياي اسلام باشند و در انديشه سياسي امام ، مبارزه با حضور و نفوذ آمريکا و مزدوران او همچون رژيم صهيونيستي همواره مورد تأکيد بوده است.
وي تأکيد کرد: امام ريشه همه مشکلات را درغرب و قدرت هاي بزرگ و شيطاني و در رأسي همه آن ها آمريکا مي دانست.
ابوترابي فردافزود : انقلاب اسلامي ملت ايران جوشيده از متن دين و مرجعيت ديني و اسلامي است که در آن ملت حامل پيام انقلاب و عامل گسترش آن به اقصي نقاط جهان هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت : اگر امروز پس از چهار دهه انقلاب ماندگار شده و ظرفيت بالايي از اقتدار برخوردار است ، به اين خاطر است که همواره در چارچوب اصول و آرمان هاي خود حرکت کرده که اگر غير از اين بود ، نام و اسمي از جمهوري اسلامي حتي ايران هم نبود.
وي افزود : امروز لبنان با تکيه بر مرجعيت اسلامي توانسته با يک نظام مبتني بر آراء مردم و دربالاترين سطح از دموکراسي به جبهه اول مقاومت اسلامي تبديل شود و رئيس جمهور مقتدر ، مردمي ، مسيحي و انقلابي لبنان از جبهه مقاومت و شهداي اين حرکت اسلامي تجليل کرده و استقلال آزادي و اقتدار لبنان را مرهون خون شهدا مي داند.
تهرام/7254 / 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است