Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمدحمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: این معاونت برای ماه مبارک رمضان صدها ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در دستور کار دارد که برگزاری ۶۰ جلسه تفسیر روزانه قرآن کریم، ۲۰ کرسی‌ تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، برگزاری مسابقه اذان آوای ماندگار، برگزاری همایش سحر اولی‌ها و تجلیل از نوروزه داران در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، اجرای طرح سلامت معنوی و خیمه های معرفت در پارک‌های محلات مناطق از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق دوازده گانه و سازمان‌های تابعه شهرداری نشست‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی ویژه این ماه برای پرسنل شهرداری و با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: بخشی از برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان در راستای تکریم مناسبت‌های ویژه این ماه از قبیل ولادت امام حسن(ع)، شهادت امام علی(ع)، شب‌های احیا، روز قدس و عید فطر و بخش دیگر در قالب اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در محلات و مناطق دوازده گانه پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی، راه‌اندازی کرسی‌های پاسخ به سوالات شرعی در مراکز فرهنگی شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم ختم قرآن در مساجد و مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقه احکام روزه، مسابقه سفره آرایی در مراکز فرهنگی شهرداری را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این ماه مبارک عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، گفت: شهرداری تبریز با اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و برنامه‌های فضاسازی شهری، تلاش گسترده خود را برای تزریق روحیه و نشاط معنوی در کالبد شهر و در بین شهروندان به کار گرفته است.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نمایشگاه‌های معرفی شخصیت حضرت امام تحت عنوان "آفتاب مهربانی" و دهها ویژه برنامه در راستای تبیین اندیشه های امام در مراکز فرهنگی شهرداری تبریزبرگزار خواهد شد .

حجت‌الاسلام حمیدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه افطارلیق در شهرک باغمیشه تبریز اظهار کرد: این ویژه برنامه هرشب از ساعت۲۱ الی ۲۳ برگزار می گردد و هدف اصلی آن افزایش نشاط معنوی در بین شهروندان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز