Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه توسعه صادرات استان قم نسبت به حمایت از صنایع کفش، فرش و چوب و مبلمان تأکید شد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه توسعه صادرات استان قم ظهر امروز با حضور سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز با انتقاد از دست دادن فرصت‌های صادرات اظهار داشت: در عرصه صادرات سیاست بر گستردگی بازارهای هدف است اما متأسفانه از فرصت‌های ایجادشده استفاده درستی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد غضنفری با اشاره به اهمیت رسیدن به تراز مثبت صادراتی در استان قم افزود: در زمینهٔ صادرات زمانی تراز صادراتی مثبت بوده که میزان صادرات بیشتر از میزان واردات باشد همچنین باید واردات کالا نیز در حوزه کالاهای مصرفی نباشد و برای تأمین نیاز واحدهای تولیدی وارد استان شود.

وی ادامه داد: جلسه توسعه صادرات برای رسیدگی به مشکلات صادراتی واحدهای صادراتی استان بوده که باید مشکلات و خواسته‌های تولیدکنندگان به‌صورت مکتوب به دبیرخانه ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اهمیت حرکت بر محور تقویم نمایشگاهی استان بیان کرد: تقویم نمایشگاهی سال 97 باید بدون هیچ‌گونه تغییر اجراشده و مشکلات فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری دیگر تکرار نشود.

افزایش 120 درصدی واردات نخ ابریشم در سه سال گذشته

عضو هیئت‌مدیره صادرات فرش دستباف استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: به دلیل حوادث ناشی از برجام بخش‌های دولتی و خصوصی هر دو در مضیقه و مشکلاتی هستند.

 راد با انتقاد از جهت‌گیری‌های دولت در زمینهٔ فرش دستباف خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری دولت در زمینهٔ صادرات فرش مشکلات بسیاری عمیقی را برای این صنعت در استان قم به وجود آورده است.

وی ادامه داد: مواد اولیه فرش ابریشم در سه ماه گذشته 120 درصد افزایش قیمت داشته اما بازار فروش این فرش در کشورهای هدف حتی یک درصد نیز افزایش پیدا نکرده است

ساماندهی؛ مهم‌ترین نیاز واحدهای تولید کفش قم است

عضو اتحادیه صادرکنندگان کفش استان قم نیز در بخشی از این جلسه تأکید کرد: در سه سال گذشته سه نمایشگاه ویژه دائمی در این زمینه صورت گرفته که جای خرسندی دارد.

ابوالفضل فرهانی با انتقاد از نوسان قیمت در بازار پتروشیمی استان قم ابراز کرد: در مسئله صادرات کفش مهم‌ترین امر موردنیاز ثابت بودن قیمت مواد اولیه و مواد پتروشیمی بوده که متأسفانه قیمت در  این عرصه متغیر است.

وی عنوان کرد: کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای آسیا میانه مهم‌ترین کشورهای هدف استان قم در مسئله صادرات کفش است، سازمان توسعه و تجارت باید توافقنامه‌هایی با کشورهای دیگر برای تخصیص ارزهای ترجیحی در زمینهٔ صادرات کفش انجام دهد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان کفش استان قم خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات کفش کشور از استان قم به نقاط دیگر جهان صادر می‌شود، ساماندهی واحدهای تولید کفش مهم‌ترین نیاز امروز صنعت فرش است، استان قم در حال حاضر آمادگی صادرات کفش به تمام کشورهای آسیای میانه را دارد.

فرهانی با اشاره به مشکلات صادرات کفش در استان قم گفت: کمبود شرکت‌های صادرات محور یکی از معضلات استان در زمینهٔ صادرات کفش است که سبب می‌شود تا تراز صادرات کفش تحت تأثیر قرار گیرد، صادرات کفش در استان قم در سال می‌تواند به 500 میلیون دلار برسد.

عراق و گرجستان دو مشتری اصلی صنایع چوبی قم هستند

رئیس اتحادیه درودگران استان قم نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: در دو کشور عراق و گرجستان برنامه‌ریزی‌های برای صادرات چوب و مبلمان صورت گرفته است، اهمیت بازار گرجستان به دلیل این بوده که نیاز چوبی اصلی قم از این کشور تأمین می‌شود.

حسین معماریان با اشاره به مشکلات صادرات صنایع چوبی ابراز کرد: مبلمان و کالاهای چوبی به دلیل حجیم بودن در مسئله صادرات مشکلاتی را تحمل می‌کنند که باید مسئولان استان و گمرک موانع پیش رو را برطرف کنند.

وی ادامه داد: ساماندهی صنفی اتحادیه چوب و مبلمان همراه با مشکلات زیادی بوده که باید مسئولان استانی در این زمینه ورود پیدا کنند، باید بستر فرهنگی درستی برای صادرات مبلمان استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه