Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@06:41:27 GMT

ماجرای بیماری ناشناخته میهمان «ماه عسل»

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۷۳۶۲

رکنا:یاسی اشکی میهمان «ماه عسل» از بیماری خود در این برنامه گفت که سال‌ها ناشناخته بود و در ایران از میان ۱۴۵ نفر مبتلا فقط او زنده مانده است.

یاسی اشکی میهمان شب دوازدهم «ماه عسل» در ابتدای این برنامه که دیشب هشتم خرداد روی آنتن رفت، گفت: ۱۷ساله بودم که علایم بیماری‌ام شروع و به مرور سیستم ایمنی‌ام ضعیف شد؛ درست مثل کسی که بیماری ایدز HIV دارد، منتهی عامل بیرونی ویروس را نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل مادرزادی خونی بود؛ عفونت، بدن درد، احساس خستگی از علایم آن است و روزبه‌روز وخیم‌تر شد. اوایل پزشکان دلیل بیماری من را نمی‌دانستند و حدود ۸‌ سال تب و عفونت داشتم و با آن وضع سر کار و دانشگاه می‌رفتم.

بعد از این‌که پزشکان دلیل از بین رفتن سیستم ایمنی من را نمی‌دانستند، به من گفتند دچار بیماری ایدز شدم و من با شنیدن این خبر خنده‌ام گرفت؛ چراکه همه فکر می‌کنیم بیماری ایدز برای دیگران است اما من به جایی رسیدم که آرزوی داشتن ایدز داشته باشم چون هر باری که آزمایش می‌دادم، نمی‌دانستم با چه مشکلی مواجه هستم. درواقع من داشتم می‌مردم بدون این‌که بیماری داشته باشم.

از ۱۴۵ نفر بیمار فقط من زنده ماندم

اشکی یادآور شد: سال‌ها بعد در آمریکا دکتری به من پیشنهاد داد شیمی‌درمانی را شروع کنم و من همین کار را انجام دادم. در این سه‌سال و نیم مثل جنازه بودم؛ حتی در آن روزها پزشک Doctor من کار پژوهشی روی بیماران انجام می‌داد و از ۱۴۵ نفر بیمار فقط من زنده ماندم. دکتر همیشه به من می‌گفت تو خود معجزه هستی؛ چراکه این یک بیماری مرگبار و جدی است.

او اظهار کرد: یک شب تب و لرز عجیبی داشتم و آن شب فکر کردم کسانی که ایدز دارند، چگونه زندگی می‌کنند. البته بیماری من ژنتیکی بود و نذر کردم اگر زنده بمانم، همه عمر خود را صرف این می‌کنم که به خانه ایرانیان بروم و بگویم که مواظب خود باشید و ایدز نگیرید؛ چراکه من شرایط سختی را تحمل می‌کنم.

اشکی عنوان کرد: کسی دلیل زنده‌ماندن من را نمی‌داند؛ چراکه یک معجزه بود اما عشق به ساختن مانند یک دارویی در بدنم تزریق شد و آرام‌آرام حالم بهتر شد و بعد از پنج‌ سال هنوز هم جواب آزمایش‌هایم حکایت از حال خوب من نمی‌دهد. این روزها با این‌که پدر و مادرم در آمریکا هستند، من برای ادای نذرم به ایران آمده‌ام تا درباره بیماری ایدز توضیح بدهم.

ویروسی که به سرطان تبدیل می‌شود

اشکی از ویروس hpv گفت و توضیح داد: ویروس hpv نسبت به hiv سرعت انتقال بیشتری دارد؛ hpv درمان ندارد اما واکسن دارد که پیشگیری می‌کند و بعد از ۱۵‌سال به سرطان تبدیل می‌شود و در آینده سونامی در این بیماری اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: هر سال حدود ۶۳۰‌هزار زن سرطان مرتبط با hpv می‌گیرند که نصف آنها منجر به مرگ می‌شود و ۸۵‌درصد این انتقال‌ها در کشورهای توسعه‌نیافته است و فقط یک‌درصد در کشورهای توسعه‌یافته است؛ چراکه آنها واکسن این بیماری را دارند. این ویروس خیلی راحت منتقل می‌شود به همین دلیل خیلی شایع است.در این سال‌ها با وزارت بهداشت برای پیشگیری این بیماری رایزنی داشتیم؛ البته نقش مشارکت مردم خیلی مهم است.

این بیمار اچ‌پی‌وی در بخش دیگری درباره آزار جنسی و عواقب آن تأکید کرد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی از هر پنج دختر در غرب یک نفر و از هر ۱۳ پسر یک پسر قبل از ۱۸سالگی آزار جنسی را تجربه می‌کند الان مرزهای دنیا کمرنگ می‌شود و آنها به کشور ما هم می‌رسد باید پیشگیری و آموزش بدهیم. والدین باید به بچه‌ها بگویند که از خودشان مراقبت کنند و لازم نیست بچه‌ها را بترسانیم بلکه یک‌سری اصول است که باید به آنها یاد بدهیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن دایی در نیمه شب بارانی تهران / مرد جوان به شلاق و تبعید محکوم شد

جزئیات تحقیق از ناظم دبیرستان معین در غرب تهران/ شکایت 15 دانش آموز در دادسرا

ازدواج دوم و بلایی که سر بازیگر زن مشهور آورد + عکس

روابط قبل از ازدواج باعث شک و شبهه شوهر سومم به فرزندمان شده است

وقتی با کامران در خانه مجردی تنها شدیم خودم را کاملا در اختیارش گذاشتم

درگیری لفظی شدید لاریجانی و کواکبیان در صحن علنی مجلس

ارتباط عضو هیئت مدیره مدرسه جنجالی غرب تهران با مسیح علینژاد + عکس

شکایت 50 دختر دانشجو و بیمار زن از یک پزشک منحرف زنان و زایمان +عکس

بازیکن تیم ملی فوتبال هنرپیشه معروف زن را صیغه کرد! / مادرم مخالف ازدواج بود، صیغه اش کردم

تجاوز به 2 دختر نوجوان توسط مرد 96 ساله!+عکس کفتار پیر

تجاوز وحشیانه به دختر 15 ساله همسایه / وقتی تنها بودم از دیوار وارد خانه شد و ... + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت ایدز HIV پزشک Doctor سرطان شهروند بیماری ناشناخته ماه عسل میهمان عکس حوادث فیلم مدرسه من قتل غرب تهران دانش آموزان آزار و اذیت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه گفت: باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، طی امروز و فردا (یکشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای نسبتاً قوی و ناپایدار از اواسط روز دوشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

زورآوند ادامه داد: این سامانه از روز چهارشنبه تقویت می‌شود و به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: دمای روزانه هوا تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج و به شکلی محسوس کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 748445

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین امروز استقلال با حضور یک میهمان خاص
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شمسایی در فینال آسیا میهمان ویژه دارد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • میهمان ویژه در عکس تیمی تراکتوری‌ها
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته